Až 41 percent fanúšikov F1 tvoria ženy. A nie je to len kvôli pekným jazdcom

Film je len čerešničkou na torte

(Zdroj: Koláž: Closer/ SITA,AP)

Do kín prišiel film F1 s Bradom Pittom. Otázka, či bude úspešný, nie je vôbec na stole. Preteky formuly 1 sú najrýchlejšie rastúcim športom na svete a takmer polovicu fanúšikov tvoria ženy. A nie je to kvôli Landovým kučierkam.

Vitaj pri ďalšom vydaní Happy Hour, newsletteri o trendoch a dianí v popkultúre a na internete, o ktorom (ne)potrebuješ, ale tak trochu chceš vedieť. Zapni si odber a zábava ti príde rovno do inboxu každý pondelok ráno.

Ale najskôr minulý týždeň značka Mugler zverejnila novú kampaň, hviezdou je Sharon Stone a fotil ju slovenský fotograf Branislav Šimončík. Na Braňove zahraničné aktivity sme si už zvykli, fotil pre GQ aj Vogue, má za sebou aj kampaň pre Dolce & Gabbana. Celosvetová kampaň s hviezdou takéhoto rangu je už však iný level. Navyše, ak Braňa sleduješ na jeho insta, asi si si všimol/la, že s herečkou má kamarátsky vzťah - to už kto môže povedať!!! Buďme hrdí. (Mugler)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Loading

...

Ďalšieho Jamesa Bonda bude režírovať Denis Villeneuve. Má za sebou filmy Duna aj Blade Runner 2049. Nové filmy o Bondovi bude produkovať Amazon MGM. (Variety)

Značka Burberry vzdala novou kolekciou hold najznámejšiemu britskému festivalu Glastonburry. Tvárou je Liam Gallagher, ale aj Alexa Chung. (Burberry)

Na titulke Vanity Fair je Pedro Pascal a vyzerá ako svätý obrázok pre všetky ženy a gayov nad 30 rokov. Text nesie názov Everybody wants a piece of Pedro Pascal a vzhľadom na hercovu vyťaženosť, nie je ďaleko od pravdy.

V profilovom rozhovore hovorí o tom ako sa jeho život zmenil za posledných desať rokov, ako sa cíti ako čerstvý päťdesiatnik, ale aj o tom, ako sa postavil autorke kníh o Harrym Potterovi J.K. Rowling a jej transfóbnym vyjadreniam, aby obránil svoju sestru Lux. Je to veľmi príjemné čítanie a fotografie a videá od Sølve Sundsbø sú už len chefs kiss. (Vanity Fair)

SkryťVypnúť reklamu

Loading

...

Sabrina Carpenter zverejnila alternatívny cover nového albumu A Man´s Best Friend, keďže ten pôvodný kritizovali. Speváčku obvinili z toho, že podobne ako aj Sydney Sweeney, profituje z mizogýnie. Nový cover je podľa Sabriny "approved by God", takže by mali byť všetci v kľude. (Instagram)

Dakota Johnson, Stellan Skarsgård a Peter Sarsgaard budú čestnými hosťami filmového festivalu v Karlových Varoch. (idnes.cz)

Daisy Edgar-Jones si zahrá hlavnú úlohu v pripravovanej adaptácii románu Jane Austen Rozum a cit. (Variety)

Celý minulý týždeň smie v redakcii Closer aj SME riešili možné vystúpenie Kanyeho Westa na bratislavskom festivale Rubicon. Ak ťa téma zaujíma, hádžem sem všetky linky, kde sa dočítaš potrebné info. Linky sú zoradené od najstaršieho textu po najnovší.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Benátky nechcú megalomanskú svadbu Jeffa Bezosa. V Bratislave máme problém s Kanyem Westom Čítajte  Súvisiaci článok Spoluautorka petície proti Kanyemu Westovi: Slováci sú morálne flexibilní, tak prečo nepozvať nacistu Čítajte  Súvisiaci článok Mladí reagujú na koncert Kanyeho Westa v Bratislave: Je to môj favorit, no lístok si nekúpim Čítajte  Súvisiaci článok Prekročený rubikon: o čom hovorí pozvanie Kanyeho Westa (komentár šéfredaktorky) Čítajte  Súvisiaci článok Organizátor Rubiconu: Ak by sa Kanye West neospravedlnil, určite by sme ho nepozvali Čítajte  Súvisiaci článok Festivalu, na ktorom má vystúpiť Kanye West, chýbajú povolenia a kráti sa mu čas Čítajte 

F1 je marketingový kolos

Do slovenských kín prišiel film F1 s Bradom Pittom. Môj kolega Adam si ho bol pozrieť a napísal aj recenziu bez spoilerov. Počas otváracieho víkendu snímka zarobila 25 miliónov dolárov, čo je zatiaľ najlepší opening v histórii filmov od Apple. Predbehol Scorseseho Flowers of the Killer Moon.

Súvisiaci článok Brada Pitta by diskvalifikovali v prvom kole. Film F1 je plný klišé, no málokto z kina odíde sklamaný Čítajte 

Formula 1 je fenomén, vieme o nej aj bez toho, aby sme boli fanúšikmi. Fakt, že poznám meno Lewis Hamilton, ale neviem, prečo chodí stále dookola, hovorí sám za seba.

Zaujímavé dáta priniesla Nielsenova štúdia na konci minulého roku. Štúdiu vypracovali na základe analýzy 37 medzinárodných trhov na vzorke 46 000 respondentov.

Formula 1 má 750 miliónov fanúšikov po celom svete. Je najobľúbenejším a zároveň najrýchlejšie rastúcim športom sveta. Od roku 2021 vzrástol záujem o tieto preteky o 5,7 percenta, zodpovedá to 50 miliónom nových fanúšikov ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavé je aj zistenie, že až 41 percent fandomu tvoria ženy, aj napriek tomu, že F1 stále nemá ženskú pilotku. Najrýchlejšie rastie vo vekovej kategórii 16 až 24 rokov. A nie, nie je to kvôli pekným tváram short kingov z monopostov, ako hovoril šéf stajne Red Bullu Christian Horner.

České Hey Fomo má napríklad fantastický podcast F1 Girlspaining, kde sa venujú všetkému od histórie, cez aktuálne preteky až po klebety a vzťahy hráčov. Američanky Kate a Nicol založili podcast Two Girls 1 Formula, ktorý sa neskôr rebrandoval na See You On The Internet, stále je o formule, ale rozoberajú v ňom aj popkultúru. Lissie McKintosh spracúva formulu 1 na svoj úspešný tiktok. No a nemožno zabudnúť na Števa Eiseleho, ktorý je dlhoročným komentátorom a najväčším slovenským odborníkom na F1. Spolu so Štefanom Králom tvorí podcast EisKing F1. Odporúčam vypočuť poslednú časť o spomínanom filme s Bradom Pittom.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

K úspechu F1 prispela aj dokumentárna séria Drive to Survive od Netflixu. V prieskume niektorí ľudia uviedli, že k sledovaniu pretekov ich priviedol práve tento seriál. Aj keď sledovanosť naprieč sériami postupne klesá (piatu sériu videli štyri milióny divákov, tú siedmu už len 2,6 mil., pozn. red.), je to stále najsledovanejšia športová dokuséria na Netflixe.

💡fun fact: jediný seriál na Netflixe, ktorému každou novou sériou narástla sledovanosť je Bridgerton, hah.

No a potom sú tu ešte samotní hráči, ktorí sa rozhodli prekročiť hranice pretekárskych okruhov a zarábať aj v iných oblastiach.

U Lewisa Hamiltona sme nesledovali len jeho športové výkony, ale aj outfity, v ktorých chodil na okruhy. V minulom roku sa stal ambasádorom značky Dior a spolunavrhol aj špeciálnu pánsku kolekciu. Vo februári tohto roku podpísal zmluvu s americkou značkou športového oblečenia (predražené legíny na pilates) lululemon.

SkryťVypnúť reklamu

Carlos Sainz je tvárou kozmetickej značky Loreal a Charles Leclerc je tvárou všetkého, čo sa obtrie o luxusný život v Monaku.

Viditeľnosť formuly 1 na medzinárodnom trhu na značky pôsobí ako magnet. Aj preto sa oficiálnym partnerom pretekov stal celkom nečakane módny dom Louis Vuitton. Zmluvu podpísal na šialených desať rokov. Detailnejšie popisuje marketing formuly 1 česká marketérka Pavlína Louženská vo svojom newslettri Ahoj.

Natočiť o formule film v takejto prajnej klíme je už len čerešnička na torte. Je totiž úplne jedno, či bude dobrý alebo nie. Tí, čo formulu 1 sledujú, si prídu "pohejtiť", čo tvorcom vyšlo a čo nie. Tí, čo ju sledujú len cez priateľky jazdcov, sa prídu pozrieť na Brada Pitta. To budem ja.

Nikdy, nebo navždy!

No a nakoniec ešte jedna módna insiderská téma, lebo to stojí za to. Svet obletela správa, že z pozície šéfredaktorky amerického magazínu Vogue odchádza Anna Wintour. "Módnej biblii" šéfovala 37 rokov, čo je úctyhodná výdrž.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia na internete vtipkovali, že posledným "klincom do rakvy" jej kariéry boli labubu. Tým som venovala celý jeden newsletter.

Pravda je však taká, že Anna neodchádza úplne. Vymyslela majstrovský plán, ktorým zaistila, že na ďalších pár rokov sa tu žiadna iná Wintourka neobjaví. Pozícia jej odchodom zaniká a vzniká nová: Head of editorial content. Tento človek bude mať na starosti celú agendu okolo tvorby magazínu, ale bez pozlátky a postavenia.

Každé jedno rozhodnutie bude musieť odobriť jeho šéfka, a tou bude práve Anna Wintour. Tá totiž ostáva vo vedení printových publikácií vo vydavateľstve Condé Nast Publications, Inc.. Jej očami prejdú všetky mutácie magazínov Vogue, ďalej magazíny Wired, Vanity Fair aj GQ. Jediná vec, ktorú nekontroluje, je magazín The Newyorker, píšu The New York Times.

SkryťVypnúť reklamu

Wintour tak povedzme už nebude musieť podpisovať dovolenky, cesťáky a výplatné pásky, prípadne riešiť redakčné krízové situácie.

Čerešničkou na torte je už len pozornosť, ktorú jej (ne)odchod spôsobil. Všetci totiž budú chcieť vedieť ako bude po 37 rokoch vyzerať nový Vogue. Viete ako? Takisto. A ak nie, tak vám idem pivo.

To je na dnes všetko, vďaka, že si to dočítal/a až sem. Nezabudni si zapnúť odber, Happy Hour ti budúci týždeň pošlem rovno do inboxu. Čau!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu