Také bizarné, že prvú epizódu sa oplatí pretrpieť. Reality šou Joj stojí a padá na Bianke Rumanovej

Odštartovala šou Behind the Fame.

Cynthia, Samuel a Bianka.Cynthia, Samuel a Bianka. (Zdroj: TV Joj)

V nasvietenom štúdiu sedí Juraj. Na sebe má dizajnové okuliare a rifľovú bundu. Podľa vizitky je to producent a kreatívny stratég. Zrejme preto kvetnato vysvetľuje, kedy dostal nápad natočiť novú reality šou Behind the Fame.

Vo chvíli, keď s manželkou prechádzali autom cez obec Most pri Bratislave. To nám prezradil pravdepodobne len preto, aby bolo každému jasné, že vymyslieť námet na reality šou sa dá naozaj kedykoľvek.

Hej, to je tá šou, na ktorej párty sa Bianka Rumanová vyzliekla donaha (takmer).

SkryťVypnúť reklamu

Jej tvárami sú influenceri Bianka Rumanová, Cynthia Tóthová a Samuel Miškov. Bianka preto, lebo je kontroverzná a má dobré čísla na Instagrame (a chodila s Jovinečkom), Cynthia preto, lebo je love brand a má chlapčenskú aj detskú energiu (a chodila so Separom), a Samuel preto, lebo je inteligentný, profesionálny a vie sa vykrútiť z každej situácie (a nechodil so žiadnym raperom, má ženu a dieťa).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To nie je naše hodnotenie. Takto výber hlavných protagonistov opísal Juraj, keď vysvetľoval, prečo siahli práve po nich.

Netrpezlivo sme preto čakali na prvú epizódu, ktorá mala ponúknuť exkluzívny pohľad za oponu influencerstva. Rozišli sa Bianka s Jovinečkom naozaj alebo to bola marketingová kampaň? Ako často bude Cynthia rozprávať o Separovi? Má táto šou akýkoľvek zmysel okrem toho, že v nej influenceri budú chodiť na párty?

SkryťVypnúť reklamu

Odpovede na tieto otázky sme dostali hneď v prvej epizóde. Bianka je naozaj rozídená, Cynthia rozchod berie so strojeným humorom a celá šou je o výrobe nápoja z matche.

Nekecáme. Aby šou Behind the Fame slovenskej verejnosti ukázala, ako tvrdo influenceri pracujú, producent Juraj im dal za úlohu chodiť na párty a namixovať najlepší matcha drink.

Načítavam video...

Len poodchýlená opona

Prvá epizóda kĺže po povrchu. Je to škoda. Jasné, že polovica Slovenska je dnes alergická na slovo influencer, ale my sme boli naozaj zvedaví, aký detailný prístup do súkromia známych tvárí nám dokáže sprostredkovať.

Namiesto toho sme zatiaľ dostali reality šou bez reality.

Kreatívny stratég Juraj Illeš si vymyslel, že by bolo skvelé predávať matcha drink s vlastným brandom #BTF, akurát namiesto klasickej reklamnej kampane na storkách influencerov prehovoril TV Joj, aby o tom natočili celú reality šou.

SkryťVypnúť reklamu

Aspoň tak to na nás pôsobí. Koncept bol jednoduchý - dostať influencerov do nekomfortných situácií, pomedzi to ich natočiť, ako brainstormujú nad ingredienciami matcha drinku, vymýšľajú dizajn a sledujú hotové produkty rotujúce po výrobnej linke. A potom nimi zaplaviť mediálny priestor.

Všetky detaily sa zrejme dozvieme v nasledujúcich epizódach.

Potenciál bol pritom oveľa väčší. Nemuseli sme desať minút sledovať, ako Bianka Rumanová so svojou partičkou kamarátok lamentujú nad tým, že im niekto dal zadanie, podľa ktorého musia na párty prísť vo fialovom outfite, iba preto, aby nám potom spropagovali matcha drink.

Ako to vlastne Bianka zvládne, keď nemá v šatníku nič fialové? Jediný fialový kúsok, ktorý vlastní, je kabelka Hermès za 15-tisíc eur, no nemá ju k čomu zladiť.

SkryťVypnúť reklamu

A ešte. Jej kamarátka túžila ísť na výlet do New Yorku s celou partiou, ale Bianke sa nechce, takže nešli nikam. Kamoška si myslela, že tam odštartuje influencerskú kariéru, lebo keď tam boli prvýkrát, natočila tam videjká a prišli jej ponuky na spolupráce. No keďže sa Bianke nikam ísť nechce, z kariéry nič nebude.

Je to realita či nie je? Rozprávali by sa o tom istom, aj keby v obývačke nestál celý televízny štáb? Je dnes cieľom úplne každého v reality šou urobiť si len promo, nech si z náhlej popularity môže čo najviac naplniť vrecká?

Možno. Ale my sme čakali realitu, v ktorej uvidíme, ako influenceri žijú naozaj.

Ako sa im nechce vstávať a natáčať reklamnú storku, ako stoja v zápche na Prístavnom moste, ako dohadujú biznis, ako donekonečna scrollujú reelska na Instagrame a ako sa musia na párty pretvarovať, že si to vychutnávajú a radi vidia každého známeho človeka, ktorý im už roky lezie na nervy.

SkryťVypnúť reklamu

Niekto však pred natáčaním zabudol vypnúť instagramový filter.

Každý má roztlieskavača

Bianka, Cynthia ani Samuel v šou nevystupujú sami. Každý z nich má parťákov.

Bianke robí spoločnosť influencerka Andrea Szakálová a manažérka Nicole Mikuš Zahlbruckner, Cynthii herečka Karina Qayumová a jej nový priateľ Juraj Kočí a Samuel má po boku kamarátov z rádia - Olivera Oswalda a Samuela Procházku, ale aj svoju priateľku Dianu.

Za úlohu majú roztlieskavať atmosféru.

Karina sa Cynthie vypytuje na rozchod so Separom a na to, aké skladby o nej potom nahral, Oliver so Samuelom na párty robia pranky.

Keby tam neboli, v polovici scén by televízia musela v strižni poriadne improvizovať, pretože by bolo potrebné povystrihovať všetko to trápne ticho.

Úsmevné je aj to, ako sa v šou Behind the Fame meria hodnota účinkujúcich. Keď na záverečnú párty vo vile nad Modrou prichádzajú hostia, každý z nich dostáva grafickú vizitku so svojím menom a počtom followerov.

SkryťVypnúť reklamu

Jasné, ide o indikátor popularity, ale aj my sme sa občas nemohli nepousmiať nad tým, keď do záberu nakráčala Bianka Rumanová s 350-tisíc followermi a vedľa nej jej manažérka so štyrmi tisíckami sledujúcich.

Nič to neznamená, o ničom to nevypovedá, a tak sme ani nepochopili, načo takúto vizitku potreboval každý.

Keď sa Bianka, Cynthia a Samuel prvýkrát stretnú naživo vo fialových outfitoch, na každom z nich vidno, že sa necítia komfortne. Nie sú kamoši ani nie sú na rovnakej vlnovej dĺžke, a to je super.

To je to, čo zachraňuje celú šou.

Vyšperkovaný scenár a nekonečné zadania, ktoré producent stále vymýšľa pre trojicu influencerov, narážajú na neexistujúcu chémiu medzi nimi.

Je to, ako keby si nemali čo povedať, ale keď im už televízia štedro zaplatila za účasť v šou, tak sa premôžu.

SkryťVypnúť reklamu

Divákov, ktorých nezaujíma, ako Cynthia mieša matcha prášok s jablkovým džúsom, oveľa viac zaujíma, ako opitá Bianka na koncerte vrieskala na influencerku Bibiánu Pospiechovú.

Že nevieš, kto to je? To nič, ani my sme nevedeli. Ale už vieme, že Bianka sa pod vplyvom alkoholu údajne nevie kontrolovať a rozzúrilo ju, že podľa Bibiány by sa jej mala prvá pozdraviť Bianka, ale podľa Bianky by sa jej prvá mala pozdraviť Bibiána. A potom sa jej ani nezastali najbližšie kamarátky. Šikanovali ju. A tak.

Je to frontálny útok na najnižšie pudy publika, ale zrejme bude fungovať. Ľudia stále milujú bulvár. Existuje niečo lepšie, ako sfilmovaný bulvár?

Načítavam video...

Mohlo to byť aj lepšie

Dalo sa to spraviť aj lepšie. Ale aj horšie. Takto by sme zhodnotili prvú epizódu reality šou Behind the Fame.

SkryťVypnúť reklamu

Čakali sme, že uvidíme, ako Bianka Rumanová robí biznis, ale dočkali sme sa jej drahej kabelky a incidentu, ktorý sa nemusel stať, keby sa každý dokázal každému pozdraviť ako normálny človek. Ale nie. Aspoň je dráma.

Kreatívny stratég Juraj dobre vedel, čo robí, keď Bianku opísal ako najväčší ťahák šou a zároveň aj jej najkontroverznejšiu postavu. Dovolíme si povedať, že keby sa celá šou zamerala len na Bianku, o nič by neprišla.

Bianka má slávu, kauzy, frajerov, rozchody, kontroverziu aj peniaze.

Ak chcela TV Joj natočiť reality šou, ktorá sa mala približovať ku Kardashiankám, celá linka so Cynthiou a Samuelom tam byť nemusela. Vystačili by si aj bez nich. Ale jasné, tak ako Bianku chceli pre čísla, ani zostávajúci dvaja influenceri na stôl neprinášajú malú fanúšikovskú základňu.

SkryťVypnúť reklamu

Nebolo im treba dávať ani zadania a posielať trojicu prespávať do lesa.

Hej, je to vtipné, lebo s dlhými umelými nechtami sa oheň v lese zakladá ťažko, ibaže je to prvoplánové. Založiť oheň by nevedela polovica ľudí na Slovensku, a to aj bez toho, aby boli influenceri.

Verili sme, že aj z na prvý pohľad povrchnej témy influencerov sa dal natočiť projekt, ktorý by ľuďom ukázal, že osobnosti známe zo sociálnych sietí nie sú až také povrchné, ako by sa im to mohlo zdať.

Namiesto toho sme dostali Top Star, ktorého hlavnou myšlienkou je spropagovať matcha džúsy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu