Na Obchodnej ulici v centre Bratislavy svieti ružový výklad s nápismi "Ganja, kratom, bongoshop, galaxy gas. Kolesá síce nemáme, ale príď sa pozrieť." Vizuál dotvárajú dve tabletky, ktoré nápadne pripomínajú stereotypné zobrazenie tabletiek extázy, ďalej šišky marihuany a zapaľovač spolu s bongom.
Internetový obchod HighPony si na Obchodnej ulici prenajal miestnosť, do ktorej umiestnil len jeden automat. Podlahu vystlali umelým trávnikom a interiér namaľovali naružovo.
Prevádzka je otvorená nonstop. Vnútri človeku do nosa udrie štipľavý zápach pripomínajúci kombináciu moču a výkalov, ale priestor je napriek tomu zdanlivo čistý. V zadnej časti miestnosti atmosféru dotvára hŕba mincí vysypaných na podlahe. Nikomu nepatria.
Automat ponúka kvety marihuany, vaporizéry obsahujúce deriváty kanabinoidov, ale aj imitáciu hašišu. Žiadna z látok, ktoré produkty obsahujú, nie je podľa súčasnej slovenskej legislatívy ilegálna.
Aj keď je na prvý pohľad zjavné, že marihuana aj vaporizéry majú slúžiť na fajčenie, HighPony od použitia svojich produktov dáva ruky preč.
Automat upozorňuje, že produkty nie sú určené na konzumáciu. Podľa nálepiek ide výlučne o zberateľské predmety, ktoré si máš položiť doma na poličku a za žiadnych okolností ich neužívať. Iba žeby nie.
Obchod HighPony v posledných mesiacoch spustil kampaň na sociálnych sieťach, v ktorej potenciálnych zákazníkov láka na slogan "Poď sa zje**ť!". V jednom z vizuálov dokonca využíva podobizeň osoby s Downovým syndrómom.

Za propagáciu bannerov si e-shop platí napríklad na Facebooku. Marketing podobných firiem si už všimol aj expert na drogovú politiku Jakub Popík.
"Nemyslím si, že je až také nezvyčajné, ak firma využíva nejakú formu marketingu na predaj týchto produktov. Ak látky, ktoré predáva, nie sú na zozname omamných látok a psychotropných látok, nevzťahuje sa na to ani zákon o šírení toxikománie," vysvetľuje.
Na svojej webovej stránke síce High Pony pri každom produkte uvádza, že "náš sortiment je dostupný len pre osoby staršie ako 18 rokov", pri nákupe produktov z automatu na Obchodnej ulici sa žiadne overenie veku nespomína.
Podľa inštrukcií stačí priložiť kartu, vybrať produkt a spokojne odísť domov.
Je to vraj len sranda
Obchod HighPony vznikol v Ružomberku. Prevádzkuje ho spoločnosť Highpony s.r.o. so štyrmi spoločníkmi.
Firma stavia svoju komunikáciu "na srande". Varovanie o tom, že žiadny z produktov nie je určený na konzumáciu, nenájdeš len priamo v e-shope, ale aj v obchodných podmienkach.
Text upozorňuje, že produkty na webovej stránke, ktoré sú vulgárne označené ako 'z**b', 'zj***nie' alebo podobné výrazy, ktoré sú súčasťou komunikácie HighPony, symbolizujú "zbieranie" a sú určené výhradne na zberateľské účely.
Komunikácia obchodu je však dvojtvárna. V spodnej časti webu zase HighPony tvrdí, že ide o "hnutie pre tých, ktorí chcú preskúmať hranice možností a objaviť nové, legálne spôsoby, ako sa 'zj**ať' bez rizika".