Taylor Swift na zápasoch vypískali, tak im prišla dve hodiny rozprávať do ich obľúbeného podcastu

Vydáva nový album The Life of a Showgirl.

Taylor Swift ukázala nový album v podcaste New Heights.Taylor Swift ukázala nový album v podcaste New Heights. (Zdroj: New Heights/youtube screenshot)

Taylor Swift oznámila vydanie svojho v poradí dvanásteho albumu The Life of a Showgirl. Urobila to prezieravo v podcaste svojho priateľa, hráča amerického futbalu za tím Kansas City Chiefs, Travisa Kelcea. Podcast sa volá New Heights a Travis ho moderuje so svojím bratom Jasonom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netreba byť fanúšikom Taylor Swift, aby človek zachytil momentum okolo nového albumu, bohato stačí mať prístup na internet.

Pár dní pred uverejnením podcastu sa na oficiálnom webe speváčky spustilo odpočítavanie. Neskôr vyšiel teaser na podcast, v ktorom Taylor zverejnila informáciu o novom albume, pričom v ruke držala v tom čase ešte rozostrenú platňu.

SkryťVypnúť reklamu

Videá a fanúšikovské teórie o albume okamžite zaplavili internet. Táto správa bola všade – od bulvárnych cez lifestylové až po mienkotvorné médiá. Fakt, že sme si o tom mohli prečítať aj na CNN či BBC, nehovorí o tom, že je leto a veľa sa toho nedeje, ale o tom, aká veľká Taylor Swift v globálnom ponímaní je.

Štvrtkovú premiéru podcastu tak očakávalo toľko ľudí, že sa ho na youtube takmer nepodarilo spustiť.

Načítavam video...

Posledné, čo chcú vidieť, je viac o Taylor

Neprekvapivo, nie každý fanúšik amerického futbalu v USA je aj swiftie. Vzťah speváčky a fandomu NFL (Národná futbalová liga, pozn. red.) je komplikovaný. Keď začala chodiť na zápasy Chiefs ako podpora Travisa Kelcea a kamera ju vyslovene vyhľadávala, športovým fanúšikom to začalo liezť na nervy.

Na viacerých zápasoch ju vypískali a na sociálnych sieťach NFL sa pravidelne objavujú komentáre „chceme futbal, nie Taylor Swift“ alebo len prosebné „nie, ona už nie“.

SkryťVypnúť reklamu

Taylor to dobre vie a je jej to jedno. „Váš podcast počúva mnoho mužských športových fanúšikov a ja viem, že ak je nejaká vec, ktorú chcú títo ľudia vidieť vo svojom prostredí a na svojich obrazovkách, je viac mňa,“ smiala sa v spomínanom podcaste New Heights.

Podcast uverejnili aj na oficiálnom instagramovom účte NFL, kde práve prebieha odpočet do začiatku série. Na jedno z reelok pritom admin vybral titulné fotku práve s citátom „more of me“ (viac mňa).

NFL si tak čiastočne pribrala Taylor „za svoju“. Niet sa čo čudovať, takzvaný „swift effect“ nie je mýtus. Podľa MarketWatch zarobila národnej futbalovej lige takmer miliardu ešte pred posledným Superbowlom vo februári, a to len tým, že sa ukazovala na zápasoch.

Travis a Jason Kelce si tiež extrémne polepšili, ale tešiť sa bude aj Amazon. Respektíve jeho dcérska firma Wondery, ktorá vlastní práva na ich podcast New Heights.

SkryťVypnúť reklamu

Už po zverejnení teaseru im na instagrame pribudlo vyše tristotisíc fanúšikov a video na youtube za vyše 24 hodín nazbieralo 14,7 milióna pozretí.

Na takéto čísla nie sú v podcaste New Heights zvyknutí. Druhá najpozeranejšia epizóda má vyše osem miliónov pozretí, hosťom bola manželka Jasona Kelcea, Kylie. Na treťom mieste je epizóda s Patrickom Mahomesom, quarterbackom tímu Kansas City Chiefs.

Podľa analytikov z MarketWatch budú čísla naďalej stúpať. Tí odvážnejší tvrdia, že epizóda s Taylor by mohla na youtube v počte pozretí predbehnúť úspešné video podcastu Joe Rogana – rozhovor s Donaldom Trumpom. Vyšlo pred deviatimi mesiacmi a má 50 miliónov pozretí.

„Tomuto podcastu vďačím za veľa,“ hovorila Taylor Swift, „vďaka tomuto podcastu som si našla frajera.“ Či už to bolo z vďaky alebo z čírej irónie, Taylor Swift je marketingový génius. Doniesla svoju tvorbu pred publikum, ktoré jej mesiace dávalo najavo, že ju len trpí a dve hodiny im rozprávala o sebe, tvorbe, vzťahu a láske.

SkryťVypnúť reklamu

Swifties to dávno vedeli

Hra s fanúšikmi je speváčkinou špecialitou a zarytí swifties vedia, že každá fotografia, každý verš, mejkap, oblečenie, všetko môže byť symbol či indícia niečoho väčšieho.

Internet bol posledné dni plný teórií o tom, ako sme o albume The Life of a Showgirl vedeli už počas jej megaúspešneho turné The Eras. Každá éra má svoju farbu a na koncertoch sa začalo objavovať podozrivo veľa oranžovej. Niektorí hovorili o oranžových dverách, iní o kostýmoch a ďalší o zmene rúžu. Docvaklo to v momente, keď vytiahla album vo farbách oranžovej a mentolovo zelenej.

Čo všetko Taylor Swift a jej tím skutočne plánovali a čo si, naopak, dokreslila premotivovaná myseľ fanúšika, vie len speváčka. V podcaste potvrdila, že album vznikal počas európskej časti turné.

SkryťVypnúť reklamu

Loading

...

„Tento album je o tom, čo sa dialo v zákulisí môjho vnútorného života počas tohto turné, ktoré bolo tak bujaré, elektrizujúce a pulzujúce,“ hovorila. „Vychádza to z najviac nákazlivo radostného, divokého a dramatického obdobia môjho života, a táto živelnosť sa preniesla aj do tohto albumu.“

Na albume bude dvanásť piesní, ani o jednu menej ani o jednu viac. Fanúšikovia sú zvyknutí na to, že s každým albumom nakoniec príde nejaké prekvapenie v podobe bonusových trackov, no toto nebude podľa speváčky ten prípad.

Na The Life of a Showgirl vymenila producentov. Jacka Antonoffa, s ktorým pracovala na predchádzajúcich albumoch, nahradili Max Martin a Shellback.

S dvojicou speváčka pracovala napríklad na albume 1989, čo môže napovedať, že pôjde o tanečnejší a dynamickejší album ako posledný dvojalbum the Tortured Poets Department.

SkryťVypnúť reklamu

Fanúšikovia si musia počkať do 3. októbra, keď album oficiálne vyjde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu