Romantika a technológie sú stále viac prepletené. Podľa najnovšieho prieskumu, ktorý organizuje Kinseyho inštitút a spoločnosť Match vkladajú single ľudia veľa nádeje do AI. Dúfajú, že im pomôže vyplniť profil či vyfiltrovať zhody v zoznamovacej apke, ale jedným dychom dodávajú, že úpravy fotiek či písanie správ je pre nich neprijateľné.
Práve čítaš 57. vydanie newslettra Come Closer, ktorý vychádza každý štvrtok a informácie v ňom vychádzajú z nových vedeckých výskumov, relevantných prieskumov alebo z aktuálnych trendov na zoznamkách či na sociálnych sieťach.
Ak to znie ako niečo, čo chceš čítať pravidelne, prihlás sa na odber. Budem ti Come Closer posielať rovno do inboxu.
Stretnime sa naživo
Pozývam ťa na CLOSER TALKS OFFLINE, našu sériu diskusií v reálnom svete.
Hostkou bude tanečnica Monika "Monnush" Prikkelová, ktorá na Slovensku spopularizovala tanečný štýl vogue. Hovoriť budeme nielen o tanci, ale aj o sebavedomí a o tom, ako si nájsť svoju partiu. Nevyhneme sa ani rozhovoru o stave kultúry na Slovensku, a moderovať bude moja maličkosť.
Diskusia bude 17. júna o 19.00 v Temnom OST blocku v Bratislave, vstup je voľný. Dúfam, že sa tam vidíme!
Vzťah s AI sa počíta za podvádzanie
Podľa najnovšej štúdie Singles in America od spoločnosti Match využíva umelú inteligenciu na zlepšenie svojho randenia niečo vyše štvrtiny, teda 26 percent nezadaných. V porovnané s minulým rokom ide o ohromujúci nárast o 333 percent.
Match, ktorá vlastní niekoľko zoznamiek vrátane Tinderu, v spolupráci s inštitútom Kinsey uskutočnila prieskum, v ktorom sa opýtali približne päťtisíc single ľudí v USA vo veku 18 až 98 rokov.
Podľa výsledkov prieskumu takmer polovica slobodných ľudí z generácie Z už využila umelú inteligenciu pri zoznamovaní, či už na lepšie vytváranie profilov alebo správ, alebo na overenie kompatibility.
Do AI vkladajú dosť veľa nádeje: 44 percent by chcelo, aby im umelá inteligencia pomohla filtrovať zhody a 40 percent chce pomôcť s vytvorením dokonalého zoznamovacieho profilu.
Treba dodať, že pre 41 percent je dealbreaker použiť AI na úpravu fotiek, a pre 36 percent je neprijateľné využitie AI priamo v konverzáciách. Napriek tomu sa to deje, už som ti o tom písala.
"Umelá inteligencia nenahrádza intimitu, ale dáva ľuďom istú výhodu," uviedla v tlačovej správe Amanda Gesselman, psychologička a riaditeľka pre oblasť vzťahov a sexuality v spoločnosti Match.
"Pre generáciu zahltenú možnosťami sú nástroje, ktoré prinášajú jasnosť a efektívnosť, viac než vítané."
Nie som presvedčená o tom, že AI intimitu nenahrádza. Aj tento konkrétny prieskum odhalil, že 16 percent opýtaných využilo umelú inteligenciu ako romantického partnera a len nedávno som ti písala, že ľudia Gen Z by s AI pokojne vstúpili aj do manželstva.
Navyše, aj z tohto nového prieskumu to vyzerá tak, že vzťahy s AI považujú mladí ľudia za skutočné: až 40 percent opýtaných si myslí, že vzťah s AI frajerom alebo frajerkou sa počíta za podvádzanie.
Obzvlášť mladí ľudia, ktorí sa do digitálnej éry narodili, sa dokážu úplne adaptovať a cítia sa pri rozhovoroch s AI komfortne. Preto neverím, že aspoň pre časť ľudí umelá inteligencia nenahrádza intimitu. Otázkou skôr je, či to robí dostatočne a bezpečne.
Správy o vzťahoch, sexe a súvisiacich témach
Ideš na svadbu? Nájdi si parťáka cez Tinder.
Údaje z Tinderu ukazujú, že ľudia používajú aplikáciu na nájdenie partnera alebo partnerky na svadbu. Za posledný rok sa v profiloch zvýšil počet zmienok o "wedding +1" o 69 percent.
Hoci náklady sú jedným z dôvodov, prečo odmietnuť účasť na svadbe, pre takmer každého tretieho človeka v prieskume Tinderu je aj predstava, že sa dostavia sami, dostatočná na to, aby zvážili ostať doma.
Najznámejšia vzťahová terapeutka na svete vytvorila otázky do profilov zoznamky Hinge. Také, na ktoré by sa ti aj mohlo chcieť odpovedať.
Psychoterapeutka a vzťahová expertka Esther Perell sa spojila so zoznamovacou apkou Hinge, pre ktorú vytvorila sériu desiatich otázok do sekcie My World. Tieto otázky môžu ľudia zodpovedať pri vypĺňaní svojho profilu a týkajú sa hlbších vecí, ktoré by ti mali online zoznamovanie uľahčiť.
Otázky majú ľudí povzbudiť, aby viac prezradili o svojich životoch a vzťahoch. Dotýkajú sa priateľstiev ("V mojej skupine priateľov som ja ten, kto..."), rodiny ("Ocenenie, ktoré by mi dala moja rodina...") a dokonca aj domácich miláčikov, napríklad, čo by si o tebe tvoj pes myslel.

Majú hravú formu a sú to úplne v pohode zoznamovacie otázky, ktoré by ti snáď mohli napadnúť aj bez pomoci renomovanej psychoterapeutky. Ale spolupráci sa aj tak teším, v čase, keď sú mladí ľudia z online zoznamiek vyčerpaní a využívajú ich menej je pekné vidieť aspoň jednu, ktorá sa snaží ľudí dotlačiť k skutočnej komunikácii a nielen k bezduchému svajpovaniu.
Podľa vyjadrenia zástupcov Hinge pre Fast Company o spolupráci rokovali celé roky, a v apke nebudeš vedieť, ktoré otázky sú od Perell. Pribudnú automaticky ako možnosti na vyplnenie. Na rozdiel od Tinderu a Bumble, v Hinge si v profile musíš vypísať odpovede minimálne na tri nápovedy alebo otázky.
Podľa ich štatistík to aj funguje: lajky na základe odpovedí viedli k rande s väčšou pravdepodobnosťou ako lajky na fotkách, a to až o 47 percent. V konečnom dôsledku sa chceme stretnúť s niekým, s kým si sadneme, a nielen s niekým, kto má pár dobrých fotiek.
Internet debatuje o tom, či Sydney Sweeney ubližuje feministickému hnutiu svojím správaním.
Obľúbená herečka Sydney Sweeney najnovšie predáva mydlo z vody, v ktorej sa kúpala. Bizarná správa ma zaujala aj z pohľadu beauty sveta, aj z pohľadu rodovej rovnosti.
Moja kolegyňa Radka sa bližšie pozrela na to, čo si o sexualizácii seba samej myslí internet. Zďaleka nie je jediná celebrita, ktorá sa vezie na vlne sexu a krásy, a téma je ako vždy komplexnejšia, než sa na prvý pohľad zdá. Prečítaj si článok.

Social media post týždňa
Nádherné video na instagrame Oslo Pride ma tento týždeň dojalo k slzám. Pripomína nám, prečo je dôležité znieť aj vyzerať priateľsky a prečo malinká dúha na tvojom oblečení môže niekomu inému pomôcť cítiť sa bezpečnejšie.
Využijem túto chvíľu na pripomenutie, že Pride v Bratislave bude 19. júla, vidíme sa tam!
Na dnešok je to všetko! Ak chceš, aby som ti budúci týždeň poslala Come Closer rovno do inboxu, klikni sem.