Na zemi sú položené vedrá plné vody a v nich pláva niekoľko kilogramov uhoriek, ktoré mama kúpila za dobrú cenu od Poliaka. Vo veľkom hrnci sa už varí voda s cukrom, soľou, rascou a octom. Vôňa stúpajúca z hrnca je taká štipľavá a silná, že sa ako doživotný kód zapísala do mozgu každého dieťaťa, ktoré prázdninovalo v našich zemepisných šírkach.
Pre nás niečo také samozrejmé, ako je plná špajza pohárov s kyslými uhorkami, sa za veľkou mlákou stalo gastro hitom. Presne tak, tiktok v Amerike sa zbláznil do uhoriek nakladačiek.
Vitaj pri ďalšom vydaní Happy Hour, newsletteri o trendoch a dianí v popkultúre a na internete, o ktorom (ne)potrebuješ, ale tak trochu chceš vedieť.
Dnes aj o tom, že generácia alfa vidí svoju budúcnosť zarábaním peňazí na youtube a o ďalšom prieskume, ktorý ukázal, že nie sme dosť šťastní.
Ale najskôr minulý týždeň spustili predaj lístkov na legendárny hudobný festival Glastonbury, vypredali sa za devätnásť minút. (NME)
Najmladšou self-made miliardárkou sveta je Lucy Guo, spoluzakladateľka startupu Scale AI, ktorý trénuje nástroje umelej inteligencie pre veľké firmy či vládu. Tridsaťročná Lucy predbehla Taylor Swift. (Inc.)
Hulu chystá dokument o jednej z najúspešnejších podcasteriek sveta Alex Cooper, ktorú poznáš z podcastu Call her Daddy. Dvojdielny dokument bude mapovať, ako sa Alex za šesť rokov z podcasterky o sexe a randení vypracovala na media mogul. Na sedačku Call Her Daddy si dnes sadajú všetky top celebrity sveta. U nás si dokument môžeš pozrieť na Disney+. (Variety)
Novozélandská speváčka Lorde ohlásila vydanie nového albumu. Volá sa Virgin a na booklete má rontgenový snímok panvy s vnútromaternicovým telieskom.
Robert de Niro sa vyjadril k svojej transrodovej dcére tak, ako by si to každé transrodové dieťa zaslúžilo. Na otázku, ako sa k rozhodnutiu svojej dcéry stavia, odpovedal: „Miloval som Aarona ako svojho syna a budem milovať aj Airyn ako svoju dcéru. Nechápem, čo je na tom také zvláštne. Milujem všetky svoje deti.“
A ako to komentuje jeden z požívateľov na instagrame: „Ak takmer 100-ročný Talian dokáže milovať a rešpektovať, tak to dokážeš aj ty.“ (Variety)

Sumár popculture infošiek ti môže prísť rovno do inboxu, stačí, keď si zapneš odber na newsletter Happy Hour.
Čo všetko sa dá urobiť z kyslých uhoriek?
Keď si Dua Lipa minulý rok naliala do kokakoly šťavu z kyslých uhoriek a navrch si poukladala nakladané jalapeno papričky, vznikol virálny drink. Všetci sme ho skúšali, ale málokto veril, že chutí dobre. (Chutil naozaj dobre.)
Loading
@mtvuk
Sociálne siete už nejaký čas žijú nakladanými uhorkami, ktoré v angličtine poznáš ako pickles. Pinterest zaradil zaváračky medzi hlavné food trendy roka 2025.
Drink Pickleback s whisky a šťavou z kyslých uhoriek existuje už dlho, teraz na tiktoku a pintereste fičia recepty na pickle margaritu či pickle-tini, čo je martini s uhorkovou šťavou.
Uhorky sa vyprážajú v trojobale ako fingerfood k pivku, ľudia organizujú pickle párty, kde zavárajú.
Prípadne na sieťach natrafíš na videá, v ktorých ochutnávajú rôzne dochutené nakladané uhorky. Predovšetkým ide o značku Van Holtens, ktorá predáva obrovské uhorky balené v plastovom obale po jednom kuse.
Kým recepty na drinky sa dajú zvládnuť a s privretými očami prežijem aj tortu z kyslých uhoriek a olív, tieto videá sú naozaj hnusné. A to aj vtedy, keď je v nich Florence Pugh.
Loading
@lad
Samozrejme, ide najmä o trend za veľkou mlákou. V USA dostali uhorky fancy obal, aby oslovili aj mladšiu cieľovku. Už spomínaný Van Holtens alebo Good Girl Snacks lákajú na cute farebné etikety.
Aj preto sa o nakladaných uhorkách hovorí ako o „avokáde generácie Z“. Práve avokádo bolo (a stále aj je) symbolom generácie mileniálov. My sme tí, ktorí na avokádové toasty míňali nekresťanské sumy (a teraz mrnčíme, že nám neostalo na hypotéky).
Prečo práve kyslé uhorky? Na rozdiel od avokáda sú oveľa tvárnejšie a dajú sa pripraviť na mnoho rôznych spôsobov.
V súčasnej ére sprevádzanej väčším fókusom na všetko zdravé a najmä nízko kalorické sú nakladané uhorky považované za skvelý snack (možno nie tie vyprážané či v majonézovom dipe).
Sú lacné. Americkí tiktokeri prízvukujú, že si ich dokážete urobiť aj sami doma. To my stredoeurópania veľmi dobre vieme. Mnohí si doteraz vybavíme vôňu sladkokyslého nálevu, ktorý od octu štípal v očiach. Po takom jednom zaváracom dni, keď sme naplnili tridsať pohárov, sme uhorky videli ešte týždeň.
Novinárka magazínu Taste Jaya Saxena, pre Vox povedala, že konzumovanie kyslých uhoriek v USA vyvoláva taký „študoval/a som v zahraničí“ dojem, je to vraj sofistikované.
Áno, je to tak. Na vysokej škole sme na internátoch úplne sofistikovane jedli koníky či vojačikov- čo je chlieb, syr, slanina a kyslá uhorka. So sophisticated!
Ešte jedno číslo...
Podľa najnovšieho amerického prieskumu platformy Whop sa až 32 percent detí generácie alfa túži stať youtubermi.
Až 23 percent alfa Američanov už bolo aspoň raz oslovených značkou na spoluprácu a 30 percent premýšľa o tom, ako svoje sociálne siete monetizovať.
Dve dôležité informácie: platforma Whop, ktorá si prieskum objednala, sa zaoberá influencermi a obchodovaním na sociálnych sieťach. Druhá vec, prieskum pracoval s respondentmi vo veku 12 až 15 rokov, v tomto období sa predstava o dreamjobe mení každým dňom. Ja som chcela byť právnička ako Ally McBeal, pretože sa mi páčila predstava, že každý deň po práci chodia do klubu, a neskôr Pamela Anderson, pretože som chcela nosiť každý deň plavky.
Neznamená to teda, že z detí ešte stále nemôžu vyrásť doktori, učitelia alebo maliari/natierači. Aj tak sú však tieto dáta zaujímavé.
Generácia alfa vyrastá obklopená videami z youtubu. Niet sa prečo čudovať, že kreatívne zamestnania predbehli tie tradičné. Kým predošlé generácie vnímali ako jediných živiteľov rodiny rodičov, alfa deti vidia, že pomocou internetu môžu zarábať aj ony.
Ako však píše Fortune, netreba zabúdať, že v spomínanom veku je dôležitým faktorom výberu budúcej práce skôr zábava než finančná stabilita. Čo vysvetľuje, prečo som sa nakoniec nestala Pamelou Andersonovou, hah.
A jeden prieskum...
Harvardova univerzita v spolupráci s Baylorovou univerzitou vypracovali štúdiu Global flourishing study, ktorá opisuje krivku šťastia a rozkvetu osobnosti ľudí. Štúdia skúmala 200-tisíc respondentov z 22 krajín sveta.
Táto krivka bola donedávna v tvare U. Znamená to, že človek je v mladom dospievajúcom veku šťastný. Keď dospeje, šťastie a spokojnosť klesajú – asi preto, že prichádza platenie účtov, hypotéky a kolotoč práce. V seniorskom veku krivka zase stúpa a ľudia sú spokojnejší.
Spomínaná štúdia však prišla na to, že krivka sa sploštila. Zistili, že mladí dospelí vo veku od 18 do 29 rokov sú v priemere nešťastní. Trápi ich zlé duševné a fyzické zdravie, nedokážu nájsť zmysel života, bojujú s finančným zabezpečením aj s kvalitou svojich vzťahov.
Použitím harvardského systému merania prosperujúceho života (skladá sa zo šťastia a životnej spokojnosti, fyzického a duševného zdravia, zmyslu a cieľa, charakteru a cnosti a blízkych sociálnych vzťahov ) výskumníci zistili, že krivka blahobytu a prosperovania je plochá až do veku okolo 50 rokov, keď začne opäť stúpať.
Nešťastní sme teda dlhšie ako kedysi, ukazujú to aj prieskumy šťastia, ktoré v minulých rokoch viackrát ukázali, že mladá generácia v súčasnej spoločenskej aj v politickej klíme trpí.
A to je na dnes všetko. Ak ťa newsletter bavil, zapni si odber a príde ti do inboxu každý pondelok ráno. Čau!