Oscar 2025: Najzaujímavejšie šaty mala Ariana Grande, Adam Sandler prišiel v mikine

Galéria šiat z červeného koberca.

Ariana GrandeAriana Grande (Zdroj: SITA/Jordan Strauss/Invision/AP)

Oficiálny dresscode ceremónie filmových cien Oscar je už tradične black tie a podľa nepísaných pravidiel na červenom koberci nie je miesto pre ultra odvážne róby či casual oblečenie.

Súvisiaci článok Ja som ten film v strižni zachránil, režiséra by mali vyhodiť, vravel. Z filmu Anora sa stal oscarový unikát Čítajte 

Výnimkou, ktorá potvrdzuje pravidlo, bol tento rok Adam Sandler, ktorý na ceremoniál prišiel vo svojom signature fite: basketbalových šortkách a teplákovej súprave.

Odhliadnuc od toho, pravidlá sú jednoduché, celebritu oblieka značka, s ktorou má spoluprácu, alebo značka, ktorá herečke zaplatí za to, aby si obliekla ich šaty. Pre mnohé hviezdy je tak červený koberec priestor na „malé privyrobenie si“.

SkryťVypnúť reklamu

No a ak má značka šťastie a oblečie výhercu či výherkyňu, fotografia je na druhý deň všade.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, ktorá značka má najväčší hype (a teda aj marketingový budget), ľahko odčítaš z počtu celebrít, ktoré obliekla. Tento rok sme na červenom koberci videli niekoľko rób od značiek Giorgio Armani Privé, Louis Vuitton, ale aj Givenchy či Dior a Chanel.

Ak dlhšie sleduješ módu na červených kobercoch, vieš, že tieto značky sú už taká klasika. Oveľa viac preto vyniknú momenty, keď herečka siahne po strihovo zaujímavejšej róbe. Tento rok to bola Ariana Grande v róbe z dielne Schiaparelli.

V mužských outfitoch tradične vedie Prada a Dior Men, no pomaly sa objavujú aj niche značky ako Zegna. Oblek od nich mal na sebe Kieran Culkin.

Vždy sa (našťastie) nájde niekto, kto rozbije záplavu čiernych smokingov. Tentoraz to bol Timothée Chalamet v žltom obleku od Givenchy, ale aj Colman Domingo v červenom zdobenom saku od Valentina.

SkryťVypnúť reklamu

Kým v minulosti úloha červeného koberca spočívala najmä v nasmerovaní hercov a herečiek do budovy, všetko sa zmenilo v 90. rokoch. Viacerí módni teoretici sa zhodujú, že za transformáciu obyčajného chodníka na najväčšiu reklamu môže práve Joan Rivers. V roku 1994 sa hostí začala pýtať jednoduchú otázku: Čo máte na sebe?

Pravidlo „vezmi si na seba, čo chceš“ navždy prepísala Nicol Kidman v roku 1997, keď na červený koberec prišla v haute couture róbe od Johna Galliana.

„Bol to prvý haute couture moment na červenom koberci a zrazu ním donútila každého snažiť sa viac,“ hovorí pre WWD Melissa Rivers, dcéra slávnej moderátorky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu