V autách Bolt si po novom môžu ženy zvoliť ženy-šoférky. Firma vymyslela aj systém, ako zabezpečiť, že službu nezneužije muž, hoci až čas ukáže, či to naozaj pôjde bez problémov.
Smutné je, že vôbec takúto službu potrebujeme.
Toto je 45. vydanie newslettra o vzťahoch, sexe a sexuálnom zdraví Come Closer. Vychádza každý štvrtok a informácie v ňom vychádzajú z nových vedeckých výskumov, relevantných prieskumov alebo z aktuálnych trendov na zoznamkách či na sociálnych sieťach.
Ak to znie ako niečo, čo chceš čítať pravidelne, prihlás sa na odber.
Not all men, ale dosť na to, aby prichádzala ďalšia možnosť vyhnúť sa mužom
Taxislužba Bolt spúšťa novú kategóriu Women for Women (Ženy pre ženy), v rámci ktorej budú môcť používateľky využiť jazdu v aute riadenom ženou. Cieľom novej kategórie je poskytnúť cestujúcim ženám aj vodičkám komfort a pocit bezpečia.
PR manažér spoločnosti Bolt pro Českú republiku a Slovensko Jan Huk informoval, že služba beží v ôsmich slovenských mestách: okrem Bratislavy aj v Košiciach, Banskej Bystrici, Prešove, Žiline, Nitre, Trnave a Trenčíne.
Firma si dáva extra pozor na to, aby naozaj spojila len ženy a chrániť chcú aj klientky, aj šoférky. Ak bude potenciálna klientka chcieť zvoliť odvoz v kategórii Women for Women, pred jazdou bude musieť overiť svoju identitu nahraním dokladu totožnosti a selfie fotografie, ktoré systém porovná s dokladom.
Ak to klientka nejako obíde a vodička až na mieste zistí, že cestujúci nie je žena, má možnosť odmietnuť jazdu bez sankcie za zrušenie. Okrem toho jej bude vyplatená náhrada za jazdu na jej miesto.
Novinka platí od 5. februára a podľa údajov Boltu sú v spomínaných mestách pripravené stovky vodičiek. Šoférka Silvia, ktorá Boltom jazdí už roky, tento krok víta: "Niektoré ženy mi otvorene hovoria, že samy radšej nejazdia – sú pre ne stresujúce komplikované dopravné situácie alebo preplnené mestské ulice. Majú pocit, že od vodičky očakávajú chápavejší prístup k ich obavám a neistote."
Ja tento krok vítam, podobne ako som sa tešila z dámskych kupé (hoci nie sú zatiaľ dostupné na každej vlakovej linke na Slovensku). Cestovanie pre mňa ako ženu už bolo nepríjemné, otravné aj desivé (tzv. škála znesiteľnosti) a často bol problém práve v sexuálnom obťažovaní alebo v obavách z agresie zo strany mužov.
Zároveň mi popri všetkých článkoch, ktoré o bolťáckej novinke dnes vychádzajú (za sprievodu rozhovorov s taxikárkami) strašne chýba počuť mužov. Mužov, ktorých priam uráža, že situácia je až taká zlá, že si ženy chcú zaobstarať vlastné kupé, vlastné taxíky či vlastné fitká.
Mužov, ktorých hnevá, že sa ženy v ich spoločnosti necítia bezpečne.
Takých, ktorí napomenú kamoša, keď má blbé reči, a bez váhania by nahlásili, keby vedeli, že ich príbuzný niekoho zneužil (na rozdiel od pána v tomto komentári, v ktorom sme sa stretli na tiktoku Natálie Muchovej, a ten by teda kamoša znásilňovača radšej kryl).
Službu Women for women zrejme vyskúšam. Viem, že v službách či na ulici občas môžeš natrafiť na zlú skúsenosť s akýmkoľvek pohlavím. Ale toto je jednoducho optimalizácia: minimalizujeme riziko na základe dostupných štatistík. Vyberáme si podľa toho miesto, čas a aj spoločnosť (a aj tak to často nestačí!).
Bolt má toho na rováši v tomto ohľade dosť a je fajn, že robia takýto krok vpred. Ešte by bolo fajn prehodnotiť aj iné aspekty aplikácie a ideálne šoférov vyhodiť po jednom obťažovaní. Lebo raz by malo v zdravej spoločnosti stačiť.
Správy o vzťahoch, sexe a súvisiacich témach
Sexi fantasy knihy sú výborný biznis, dokazuje Onyx Storm.
Čítal/a si už Onyx Storm?
Tretie pokračovanie série o drakoch a sexe je podľa New York Times najrýchlejšie predávajúcim sa románom pre dospelých za posledných dvadsať rokov. Za prvý týždeň od uvedenia na trhu sa predalo 2,7 milióna výtlačkov (slovenský preklad sa pripravuje).
Podľa plánov by mala mať séria napokon päť dielov. Zatiaľ jej vydavateľ z prvých troch kníh dohromady predal 12 miliónov výtlačkov.
Na porovnanie, posledná rekordná kniha z pohľadu predajov bol román It Ends With Us od Coleen Hoover a z neho sa predalo 810-tisíc kusov v prvom týždni.
Mladí ľudia túžia po osobných stretnutiach, potvrdzuje znovu raz ďalší prieskum.
Minulý týždeň spoločnosť Eventbrite zverejnila výskum o postojoch gen Z mileniálov. Ide o generácie, ktoré roky strávili formovaním svojej digitálnej identity, ale podľa prieskumu túžia preniesť svoje online záujmy do osobných stretnutí.
Na Eventbrite rastie záujem o kurzy varenia, koncerty či stand up shows, a z prieskumu vyplýva, že populárnejšie sú aj stolové hry, tvorivé lekcie (najmä výroba šperkov a háčkovanie).
Brutálny záujem majú mladí aj o fanúšikovské stretnutia, ako sú cosplay festivaly, ako aj o wellness aktivity (najmä bežecké kluby).
250 otázok, ktoré preveria, ako dobre poznáš svojho frajera alebo frajerku.
Kniha kombinuje osobný milostný príbeh s časťami o sebarozvoji podloženými vedeckým výskumom. Nájdeš tu aj 250 otázok, ktoré ti pomôžu zažívať hlbšiu intimitu a porozumieť tomu, po čom vlastne vo vzťahu túžiš.
Autorkou knihy je producentka Lindsay Jill Roth, a vychádza z jej vlastnej skúsenosti, keď si uvedomila, že muža, s ktorým chodí, dosť dobre nepozná, ale nevedela, ako a čo presne sa opýtať. Ak hľadáš odľahčenú, humornú knižku, ktorá ťa inšpiruje vo vzťahu, môže ti dobre padnúť. Zatiaľ je dostupná len v angličtine.
Social media post týždňa
Vieš, ako sa nasadzuje vaginálny kondóm? Vieš vôbec, že takáto možnosť existuje?
Táto bariérová ochrana sa zavádza do vagíny, ale prekryje aj vulvu. Nie sú až také ľahko dostupné, ale sú alternatívou pre tých, ktorým kondóm na penis nevyhovuje. Na Slovensku ich predáva napríklad Kondomshop a návod, ako ho použiť, zverejnil podcast o sexe a sexualite Telo na telo v spolupráci s OZ Odyseus.
Ozaj, Come Closer posielam vždy vo štvrtok večer, klikni sem a najbližšie ho pošlem aj tebe.