Tinder prišiel na to, ako si napraviť reputáciu. Zaplatil si influencerky

Hovoria o svojich rande.

Influencerky na Tinderi: za dokumentovanie randenia zarábajú.Influencerky na Tinderi: za dokumentovanie randenia zarábajú. (Zdroj: koláž Closer/Tiktok/Veronica Ellis, Gabby Padron, Madi Webb)

Už som ti o tom písala. Mladí ľudia (konkrétne mileniáli a Gen Z) strácajú chuť zapájať sa do zoznamiek. Nebavia ich, nefungujú im, dokonca sa vracajú k offline zoznamovaniu (s väčším či menším úspechom).

Z pohľadu vzťahov to je jedno, buď sa vieš zoznamovať a natrafíš na dobrých ľudí, alebo nie, ale z pohľadu firmy Match Group, ktorá vlastní viaceré zoznamky vrátane Tinderu, je to katastrofa. Firma už dva roky iba stráca platiacich používateľov, a teda aj príjmy.

Súvisiaci článok Lásku si nájdeš, no musíš si priplatiť. Tinder obviňujú z manipulácie užívateľmi Čítajte 

Podľa dát to funguje. Mladí ľudia považujú zoznamovacie aplikácie za príťažlivejšie po pozretí plateného obsahu na Tiktoku, kde influencerky hovoria o svojich osobných skúsenostiach z randenia. Vyplýva to zo správy, ktorú firma zdieľala s portálom Axios.

SkryťVypnúť reklamu

Toto je 44. vydanie newslettra o vzťahoch, sexe a sexuálnom zdraví Come Closer. Vychádza každý štvrtok a informácie v ňom vychádzajú z nových vedeckých výskumov, relevantných prieskumov alebo z aktuálnych trendov na zoznamkách či na sociálnych sieťach.

Ak to znie ako niečo, čo chceš čítať pravidelne, prihlás sa na odber.

Dnes si prečítaš o influencerskej kampani na online zoznamovanie, posielam aj knižné a podcastové tipy a dôležitú pripomienku aj o tvojom zdraví.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tinder: zaplatím influencerkám, aby namotali ľudí, a potom mi možno zaplatia ľudia...

CMO Tinderu Melissa Hobley pre Axios povedala, že cieľom kampane bolo riešiť práve ten naratív, že osobné zoznámenie je lepšie ako apky.

"Vieme, že sa chcete s niekým zoznámiť naživo. To je skvelé. Je naozaj ťažké, aby sa to stalo," hovorí Hobley.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala, že nájsť lásku cez apku je nielenže možné, ale aj zábavné.

Asi dlho nehľadala partnera alebo partnerku na Tinderi.

Dnes sa však nechcem venovať kritike zoznamiek (všetko podstatné som už napísala v tomto texte). Poď sa so mnou bližšie pozrieť na influencerskú kampaň na Tinder, alebo ako to nazývam ja, na novú epizódu seriálu Black Mirror.

Tinder zaplatil šiestim tvorkyniam obsahu na tiktoku, aby vytvorili sériu videí od septembra do decembra, v ktorej sa podelili o svoje skúsenosti so zoznamovaním sa (cez Tinder, samozrejme). Vieš si ich pozrieť pod heštegom #theconnectionexperience.

Jednou z influenceriek bola Madi Webb (2,6 milióna sledovateľov), ktorá zverejnila šesť videí. Podarilo sa jej cez Tinder nájsť frajerku, podľa Axiomu sú dodnes spolu. Podľa jej slov je najväčšou výhodou apky, že môže cielene hľadať ženy: v realite ju totiž málokedy oslovili.

SkryťVypnúť reklamu

Webb v priebehu série randila s mužmi aj so ženami, no vravela, že práve muži ju častejšie oslovujú offline a keď ženu našla až online.

Loading

@madibwebb

Do kampane bola zapojená napríklad aj Gabby Padron (232-tisíc followerov), ktorá pracuje ako koučka v oblastí zoznamovania (!). Obsah sa teda na jej stránku výborne hodil, zároveň je však zvláštne sledovať, ako si pýta od publika radu, keď sa rozhoduje medzi dvoma mužmi.

Dúfam, že neradí svojim klientom a klientkam, aby tiež zbierali rady takto verejne. Ak si chceš vypočuť celý príbeh, jej séria má sedem dielov.

Ďalšie zapojené influencerky boli Drew Townsel (76-tisíc followerov), Dona-Maria Bassat (759-tisíc), Veronica Ellis (146-tisíc) a Emily June (34-tisíc). Jednotlivé videá majú rôzne počty videní, začínajú na zhruba 20-tisícoch a končia pri počte 700-tisíc pozretí.

SkryťVypnúť reklamu

Aký mali tieto zaplatené videá efekt na publikum? Podľa štúdie od Hanover Research sa zmenili postoj k zoznamkám. Pred pozretím tiktokových videí malo 80 percent Gen Z pozitívny vzťah k zoznámeniu offline a 50 percent malo pozitívny vzťah k zoznámeniu cez apku.

Po pozretí videí vnímalo až 53 percent opýtaných zoznamky ako príťažlivejšie (u 33 percent sa ich postoj vôbec nezmenil). V polovici prípadov zabrala práve osobná skúsenosť influenceriek.

Čo ma prekvapilo je, že stačilo pár videí na to, aby až 58 percent opýtaných uviedlo, že pravdepodobne použijú Tinder. Okej Tinder, uznávam, pritiahol si späť časť mladých.

Len či tam budú chcieť ostať. Budem to sledovať.

Súvisiaci článok Prečítaj si rady, ktoré ťa dostanú z appky na rande Čítajte 

Správy o vzťahoch, sexe a súvisiacich témach

Január je mesiac povedomia o rakovine krčka maternice.

SkryťVypnúť reklamu

Rakovina krčka maternice je piatym najčastejším nádorovým ochorením, ktoré je diagnostikované ženám na Slovensku. Každoročne sa diagnostikuje približne 600 prípadov a zaznamená viac ako 200 úmrtí na túto diagnózu, informuje v tlačovej správe Liga proti rakovine.

Viniť za to vo veľkej miere môžeme vírus HPV. Ten vedie k vzniku viacerých druhov rakoviny u mužov aj žien (a rovnako tak ho prenášajú muži aj ženy). Aktuálne ho má zhruba 80 percent svetovej populácie, takže naozaj má ochrana kondómom pri sexe svoje opodstatnenie.

U žien je tento vírus zodpovedný za vyše 99 percent prípadov rakoviny krčka maternice. Pomôcť nám teda môžu dve veci: pravidelné gynekologické preventívky a očkovanie proti HPV.

Včas zachytená rakovina dá liečiť. Ale vieme jej aj predísť: už viaceré zahraničné štúdie ukázali, že dobrá zaočkovanosť nielenže znížila, ale prakticky vymazala výskyt tejto rakoviny.

SkryťVypnúť reklamu

Výskyt tohto ochorenia začína stúpať po 25. roku života, takže ak čítaš tento text, pravdepodobne sa ťa to týka (aj keď nemáš maternicu).

Ak si to môžeš dovoliť, zváž (očkovanie je zadarmo len pre deti, u dospelých to stojí pár stoviek eur). A nezabudni sa objednať aj na preventívku!

Biblia vagíny - Mýty verzus medicína je konečne dostupná v slovenčine.

Túto knihu od gynekologičky Jen Gunterovej som ti už odporúčala, ale všimla som si, že konečne vyšla v slovenskom jazyku. Odborníčka na ženské zdravie v ňom vyvracia mýty, ktoré sa šíria na sociálnych sieťach, ale napríklad aj v marketingu rôznych firiem.

V knihe rozoberá aj trendy ako vaginálne naparovanie, vaginálne produkty z marihuany a "yoni vajíčka", hovorí o reprodukčnom zdraví, mikrobióme vagíny alebo o základných veciach ako tehotenstvo či menopauza. Fakt odporúčam.

SkryťVypnúť reklamu

Zoženieš ju od vydavateľstva Aktuell.

Teraz je čas trošku viac sa naučiť o transrodovosti.

V novej epizóde Ľudskosti sa Barbora Mareková rozpráva s Liberty Blake Simon - aktivistkou, publicistkou, spíkerkou, modelkou a zároveň ženou, ktorá má skúsenosť s tranzíciou. Pracuje aj v oblasti duševného zdravia a veľmi otvorene približuje svoju transrodovú skúsenosť.

Myslím si, že potrebujeme viac zdôrazňovať tieto príbehy a menej počúvať nenávistné prejavy (aj) od politikov.

Vypočuj si podcast napríklad tu.

Social media post týždňa

V kontexte politických udalostí u nás aj vo svete (najmä v USA) vyberám tento post, ktorý mám uložený na instagrame už dlhšie. Myslím si, že nepotrebuje komentár.

Loading

...

To je na dnes všetko, dúfam, že ťa čítanie bavilo. Come Closer posielam vždy vo štvrtok večer, klikni sem a najbližšie ho pošlem aj tebe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu