Pár dní pred prvým kolom prezidentských volieb všetko naznačuje, že sa do druhého kola prepracuje dvojka Peter Pellegrini a Ivan Korčok. Predseda Hlasu sa až doteraz urputne vyhýbal akejkoľvek priamej konfrontácii so svojím preferenčným sokom.
Dlhé týždne sme tak zažívali neobyčajne mdlú kampaň, v ktorej sa obaja sústredili na mobilizáciu voličov z vopred vyhranených pólov ideového a hodnotového spektra.
Okrem profilových rozhovorov pre odlišné médiá či viac-menej technicky zvládnutých bilbordov sa kandidáti voličom prihovárali aj pomocou sociálnych médií.
Historicky prvýkrát sa v slovenských prezidentských voľbách neobmedzovali len na Facebook a Instagram. Ich tímy zaostrili aj na tretiu najpopulárnejšiu sieť Tiktok, ktorej zďaleka neholdujú len mladí používatelia.
Na formu a obsah ich príspevkov sme sa pozreli spolu so špecialistom na sociálne siete a digitálnym copywriterom Michaelom Papcunom.
Tiktok našim politikom (zatiaľ) nezachutil
Prvým zreteľným poznatkom je, že slovenskí politici Tiktok vo všeobecnosti podceňujú. Na český tiktokový úspech expremiéra Andreja Babiša so 148-tisíc sledovateľmi sa u nás nikto nechytá. Robert Fico ani Igor Matovič dokonca na platforme vôbec nie sú.
Zo slovenských politikov sa najviac, až 62-tisíc ľuďom pozdáva atypický a na katastrofické videá zameraný profil bývalého podpredsedu parlamentu Petra Pčolinského.