Obal predáva. Najmä, keď pre niekoho vyberáte darček, pozeráte okrem obsahu aj na to, akým dojmom daná vec pôsobí.

Aj na Slovensku vznikajú obaly, ktoré stoja za povšimnutie a zaujmú netradičným spracovaním či skrátka preto, že sú krásne.
Niekoľko z nich sa dostalo aj medzi nominovaných finalistov 15. ročníka Národnej ceny za dizajn (NCD) - Komunikačný dizajn.
Dizajnér Michal Slovák za svoj návrh obalov pre slovenského výrobcu prémiových čokolád získal 3. miesto v kategórii Profesionálny dizajn, ale zaujali aj ďalšie pekné obaly.
Michal Slovák - Čokolády Lyra
Michal Slovák navrhol obaly pre čokolády z edície Naša, pri výrobe ktorých sa využívajú slovenské suroviny - napríklad mak, ľan, tekvica či slnečnica. Moderne stvárnil tradičné folklórne vzory, ktoré dopĺňajú aj texty v rôznych slovenských nárečiach.
"Vynikajúca ukážka toho, ako dokáže dizajn rozpovedať príbeh, ktorý je za vznikom produktu a kvalitatívne tak zvýšiť jeho hodnotu, " zhodnotila tento obalový dizajn odborná porota NCD. "Balenie čokolád funguje bez problémov aj samostatne – ako celok sa edíciačokolád stáva doslova suvenírom či hodnotným darčekom."

***

***

Michal Slovák pre Lyru navrhuje obaly pre rôzne edície čokolád.

Michal Slovák - Pálenka Morho
Slovenské motívy Michal Slovák využil aj pri tvorbe vizuálnej identity pre novú ražnú pálenku vyrobenú podľa rodinného receptu s názvom Morho. V minimalistickom stvárnení nájdete viacero dobrých nápadov, napríklad valašku skrytú v symbole percenta alebo kreatívne využitie slovenského dvojkríža.

Ester Nemcová a Jakub Lysý -Prírodná kozmetika Mylo
Ester Nemcová a Jakub Lysý redizajnovali vizuálnu identitu a obaly pre mladú značku prírodnej kozmetiky Mylo. Novým dizajnom podčiarkujú zameranie značky na ekologickosť a udržateľnosť.

Katarína Rybnická - Naturálne víno Svetík
Vínne etikety, ktoré vytvorila Katarína Rybnická pre naturálne vinárstvo z Levíc, vychádzajú z doby zrenia jednotlivých odrôd.

***

