Japonská spoločnosť Kobe City Waterworks Bureau, ktorá zabezpečuje dodávku vody, sa klientom verejne ospravedlnila za svojho zamestnanca. Viete, čím sa previnil?
Odbehol si kúpiť obed o 3 minúty skôr.
Spravil to 26-krát v priebehu siedmich mesiacov. Od septembra 2017 do tohtoročného apríla tak strávil dokopy asi 78 minút mimo svojej vyhradenej obedovej prestávky kupovaním tradičného baleného obeda bentó v obchode oproti kancelárii.
Svoje "výlety" za obedom 64-ročný pracovník z mesta Osaka podľa spoločnosti nadriadeným zdôvodnil tým, že potreboval "zmenu tempa".
Jeho zamestnávateľ však usúdil, že muž "škandalózne" plytval časom, za ktorý bol zaplatený. Za to mu strhli poldennú výplatu a odvysielali televízne ospravedlnenie, informoval server Daily Mail. "Je veľmi poľutovaniahodné, že sa stal taký škandál, chceme preto vyjadriť naše úprimné ospravedlnenie," povedal na kameru predstaviteľ firmy.
Loading
...
Na sociálnych sieťach sa však ľudia zamestnanca zastali a mnoho z nich spoločnosť za jej reakciu kritizovalo. Označili ju za absurdnú.
"To už zamestnanci ani nemôžu ísť na toaletu? Je to ako otroctvo v práci," rozhorčil sa používateľ Twitteru. Iný podotkol, že zamestnanec si podľa výpočtov odskakoval nanajvýš raz týždenne.
V ďalšom príspevku používateľ reakciu spoločnosti označil za "úplne šialenú" a dodal, že natočenie videa určite zabralo viac času, než koľko strávil zamestnanec kupovaním obeda.
Situácia však znovu rozpútala debatu o pracovnej kultúre v Japonsku.
Japonskí zamestnanci si málokedy berú voľno a často pracujú viac, ako by mali. V takmer štvrtine japonských firiem podľa Daily Mail majú zamestnanci viac ako 80 hodín mesačne nadčasov - často bez finančného ohodnotenia.
Aj keď majú zamestnanci v Japonsku, tak ako u nás, nárok na 20 dní dovolenky ročne, asi 35 percent z nich si nevyberie ani jeden deň voľna.
