Sociálnymi sieťami sa v pondelok začal šíriť obrázok s anketou z časopisu. Za zapojenie do nej môžu čitatelia vyhrať kozmetický balíček.
Na tom by nebolo nič zvláštne, keby otázka v ankete nevyvolala medzi ľuďmi vlnu znechutenia.
V magazíne Šarm sa totiž čitateľov pýtali, či si myslia, že sa podarí nájsť skutočného vraha novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice, archeologičky Martiny Kušnírovej. Hlasovať možno SMSkami.
Keďže zo zdieľanej fotky samotnej nie je jasné, v akom médiu sa anketa nachádza, hnev mnohých Slovákov sa obrátil proti spoločnosti Avon, o ktorej produkty sa v ankete súťaží.
Oslovili sme kozmetickú spoločnosť s otázkami, či o tejto ankete vedeli a ak nie, či majú v úmysle niečo s tým spraviť.
"Spoločnosť AVON Slovensko sa dôrazne dištancuje od komentovania aktuálnej pol'utovaniahodnej spoločenskej a politickej situácie na Slovensku, rovnako od nabádania občanov vyjadrovať svoj názor na súčasné dianie podmienené výhrou pozostávajúcou z AVON výrobkov," vyjadrila sa Antónia Kudríková,
špecialistka kontaktného centra spoločnosti. "V súvislosti s poškodením dobrého mena spoločnosti AVON Slovensko už podnikáme náležité kroky," dodala.
(Aktualizované 20. marca 9:50)
To, že Avon nemá s výberom otázky nič spoločné, objasňuje aj Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu: "Spoločnosť AVON Slovensko ani iné spoločnosti, ktoré sa v ankete objavujú, nikdy do znenia otázky nezasahujú a rozhodne by nemali byť s jej obsahom ani spájané.“
Podľa magazínu Šarm však otázka v ankete nie je neúctivá.
„Anketová otázka v časopise Šarm je štandardným a dlhoročne používaným priestorom, ktorý ponúka čitateľom, aby vyjadrili svoj názor, osobný alebo občiansky postoj. Vždy sa viaže k téme článku, alebo sa jej aspoň okrajovo dotýka. Nehľadá „správnu odpoveď“," vysvetľuje Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu.
"Redakcia Šarmu, tak ako iné redakcie, priniesla svojim čitateľom článok o bezprecedentnej vražde novinára a jeho priateľky a o ďalších udalostiach, ktoré sa v tejto súvislosti v našej spoločnosti odohrávajú. A takisto sa nás to dotýka. Otázka, či sa podarí skutočne objasniť zločin vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej je široko komentovanou a diskutovanou témou, ktorá sa už dnes vníma cez dôveru ľudí v štátne inštitúcie. Preto aj redakcia považuje túto otázku za legitímnu, ktorá nijako nezneucťuje pamiatku dvoch mladých ľudí," hovorí Čulenová.
Priznáva však, že to nebol najšťastnejší výber otázky: "Uznávame však, že jej umiestnenie práve v tejto ankete bolo nešťastnou chybou, za ktorú sa ospravedlňujeme."
Firma Mediatex, ktorá SMS-kové hlasovanie zabezpečuje, tiež nemá najlepšiu povesť. V roku 2015 boli v súvislosti s ňou medializované podozrenia pre podvody v audiotextových súťažiach, pre ktoré ju vtedy na podnet televízneho diváka vyšetrovala polícia.
