Švédsky obchod s nábytkom IKEA je známy svojimi reklamami, teraz však prišiel s niečím naozaj originálnym. Vytvoril totiž printovú reklamu, ktorá slúži tiež ako tehotenský test.
Reklama vyšla vo švédskom magazíne pre ženy Amelia a stojí za ňou agentúra Åkestam Holst v spolupráci so spoločnosťou Mercene Labs. Ukazuje kolísku, vedľa ktorej je zobrazená jej cena, a tvrdí, že jej ocikanie vám môže zmeniť život.
Časť stránky je totiž vyrobená z podobného materiálu, ako je ten, ktorý sa používa na bežne dostupných tehotenských testoch.
Aj keď to znie nechutne, ocikať reklamu sa tehotným ženám oplatí.
Keď príde spomínaná časť reklamy do kontaktu s močom tehotnej ženy, kúsok papiera pod pôvodnou cenou zmení farbu a zobrazí sa nová cena. Tá je o polovicu nižšia - z 995 švédskych korún klesne na 495.
"K tomu, aby reklama správne fungovala, sme museli urobiť niekoľko technických pokrokov. Začiatočným bodom bol prúžok, ktorý sa používa v tehotenských testoch a spolieha sa na protilátky, ktoré sa viažu na tehotenský hormón hCG, čo spôsobuje zmenu farby," povedala agentúra Åkestam Holst pre magazín Adweek.
Aby sa táto technológia dala použiť v tlačenej reklame, použili Mercene Labs svoje skúsenosti s vývojom materiálov a nakoniec našli ten správny. Počas práce na kampani dosiahli technický pokrok, ktorý má podľa agentúry potenciál zlepšiť lekársku diagnostiku.
