Odvrátená strana supermarketov: Týchto 9 vecí ľudí hnevá viac ako nedostatok masla

Návšteva obchodu niekedy stojí nervy namiesto peňazí.

(Zdroj: cdn.pixabay.com)

Trávime v nich množstvo času nakupovaním, chodením pomedzi regály, preberaním tovaru a niektorí aj bojom s inými zákazníkmi o posledné kúsky... možno aj masla. Z najnovšieho hodnotiaceho prieskumu spoločnosti Staffino vyplynulo, že nás trápia hlavne nekvalita potravín, neochota personálu a nesprávne cenovky pri produktoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Zaujímavá ponuka a tovar v akcii sa zázračne vždy rozchytá za pár minút

"Čo sa hlavne bratislavských obchodov týka, neviem, či si jednotlivé obchody môžu vybrať, koľko kusov z akého výrobku príde, ale ak áno, je smutné, že sú už po prvých minútach od otvorenia obchodu rozobraté presne tie veci, pri ktorých už dopredu viem, že toto pôjde zase ako teplé rožky. To nikto tieto veci nemanažuje? Za tie roky by sa už dalo zistiť, po ktorých veciach bude zrejme nadpriemerný dopyt a objednať z nich toľko, aby sa človek o ne nemusel biť. Tiež by si už konečne mohol niekto všimnúť, že väčšie veľkosti miznú veľmi rýchlo, a keď niečo zostane, sú to samé S-ká." Majka

SkryťVypnúť reklamu

"Chcela by som len podotknúť, že keď je nejaká akcia a prídem ráno o ôsmej - deviatej a už nemajú. Pýtam sa personálu a povedia mi, že už vypredali! Neverím, že by sa hneď predal toľký tovar. Napríklad káva, drogéria... Naposledy som si pýtala himalájsku soľ a povedal mi, že je vypredaná, a nakoniec som zistila, že ju budú mať vo štvrtok. Ani nevedeli, kedy ju budú mať." Ľubica

2. Personál je mrzutý, nevie a nechce poradiť

"Väčšinou sú pokladníčky mrzuté dámy, ktoré aj keď vy pozdravíte, sú neslušné a nevedia ani odzdraviť. V bratislavskej Dúbravke pred dvoma dňami do pokladne posadili pani, ktorá tam evidentne nechcela byť, čo bolo vidieť už podľa jej výrazu tvare. My sme slušne pozdravili a ona nič. Pritom mám rešpekt k tejto práci, lebo som sama robila pár rokov v pokladni." Žaneta

SkryťVypnúť reklamu

"Nakupujem často a niektorým zamestnancom stačí strohé „nemáme, zoberte si iné alebo nič“, ale treba vysvetliť, že momentálne sa to minulo, tovar príde behom dvoch dní, neposlúži vám niečo iné? S úsmevom je svet krajší. Viem, je to ojedinelé. Pracovník má zlú náladu a vstával ľavou nohou z postele, ale prečo má na to doplatiť stará žena alebo ujo alebo trebárs dieťa, ktoré sa rozplače a utečie? Myslím si, že by to zvýšilo kvalitu predaja a aj tržby." Daniela

"Pýtala som si sortiment, ktorý nebol vyložený. Mala som vraj počkať a pán sa šiel pozrieť. Čakala som približne 20 minút a nikto sa ku mne nevrátil, ani len oznámiť, že to už nemajú." Diana

"Niekedy sú problémy pri pokladni, keď vás pokladník bude presviedčať, že tá hruška nie je tá, ale oná, ale ja viem, že som hrušku brala tú a nie tú. Takže prv, než sa posadia alebo postavia do pokladne, by si mali prezrieť hlavne teda ovocie." Hanka

SkryťVypnúť reklamu

"Niekedy pri obslužných pultoch by to mohlo byť rýchlejšie. Problém je v tom, že ak mám pri pulte zákazníkov - nezačnem krájať výrobky, ktoré v tú chvíľu nepotrebujem." Janka

3. Kvalita a čerstvosť niektorých produktov je na zaplakanie

"V Liptovskom Mikuláši som sa stretla s nahnitým ovocím a zeleninou aj viackrát za deň." Zlatica

"Obchody by sa mali zamyslieť nad tým, aké mäsové produkty ponúkajú. Pretože niektoré akciové šunky a salámy sú v hroznom stave a vidím ich tam v akcii aj niekoľko dní.Už dvakrát som doplatila na takúto akciu a kúpila si šunku, ktorá po rozbalení doma ani nevyzerala a ani nechutila dobre." Viktória

"Kúpil som si vykostené kuracie stehná. Keď som ich doma vybral, omráčil ma neskutočný hnilobný smrad, ako keď mäso necháte niekoľko dní na teplom mieste. To je na zavretie prevádzky." Stano

SkryťVypnúť reklamu

"Minule som slušne a potichu upozornila predavača, aby dali z pultu preč dva balené chleby, ktoré boli plesnivé. Ani ďakujem a ani iná reakcia, len neveriacky prišiel čumieť na tie chleby, akoby som si to vymyslela." Mirka

"Našla som plesnivú knedľu v Topoľčanoch, nielen jednu..." Julka

"Majú staré potraviny a videl som tam švába." Filip

"Napríklad na vyložené ovocie či zeleninu, ktorých kvalita je už aj tak dosť ošemetná, pracovník z krabice vysype tovar. Myslela som si doteraz, že vymení prepravku a novú prepravku položí miesto toho." Katka

4. Nesprávne cenovky - a vy to zistíte až pri pokladni

"Cena tovaru nie zhodná s tou na účtenke. Je to takmer na dennom poriadku. Z predajne v Smižanoch neodídem, kým si neskontrolujem pokladničný blok, a takmer vždy mi vracajú peniaze." Božena

SkryťVypnúť reklamu

"Viackrát sa mi stalo, že som nakúpila tovar, ktorý bol označený ako akciový, a pri pokladni som zistila, že akcia už neplatí. Vzhľadom k časovej tiesni som už nemala možnosť tovar vyložiť. Hoci sa mi personál ospravedlnil, takáto vec sa stáva opakovane a mám dojem, že je v tom zámer." Zuzana

"Často pri akciách je veľmi malými, niekedy pre mňa až nečitateľnými písmenami uvedené, že akcia platí iba pri nákupe určitého množstva tovaru. Pokladníčka neponúkne pridanie položky, aby bola zľava platná. Vyššiu cenu zistím až pri kontrole a to je už neskoro." Milan

5. Rady a preteky pri pokladniach

"Skôr sa smrti dočkám, než prídem k pokladni pri tejto fronte." Marek

"V predajni v Revúcej bolo v utorok okolo 11-tej dosť ľudí, išli len dve pokladne. Vyhlásili síce, že sa otvára pokladňa číslo 3, aby sme si vykladali nákup na pult. Nikdy to nerobievam, zhodou okolností som sa ponáhľala, tak som bola v poradí tretia. Čakali sme dosť dlho, asi ešte šesťkrát vyhlásili, že otvárajú pokladňu číslo tri. Na moju otázku, či tam niekto príde, ma od druhej pokladne pani prebodla vražedným pohľadom a odvrkla, že to ona nevie. Dosť nepríjemná situácia. Asi sa určitú dobu budem revúckej predajni vyhýbať." Elena

SkryťVypnúť reklamu

6. Rozmiestnenie sortimentu a problém niečo nájsť

"Nepáči sa to mne a taktiež i ostatným zákazníkom, že neustále premiestňujete tovar v regáloch. Nemá svoje stále miesto a niekedy je problém nájsť tovar, o ktorý máme záujem, a nakoniec si ho ani nekúpime." Peter

"V predajniach sú niektoré výrobky uložené pomerne vysoko, pre menších je to už problém, ktorý by sa dal odstrániť malými schodíkmi." Štefan

"Prečo ste dali pečivo a chlieb hneď na začiatok predajne? Všetci musia čakať, kým si niekto vyberie rožky." Helena

7. Pretláčanie sa s vozíkmi v úzkych alebo neuprataných uličkách

"Otras! Ledva sa medzi kopami prestrčím vozíkom. Už tuším všetko nechávajú na paletách a regály sú poloprázdne." Miroslava

SkryťVypnúť reklamu

"Nie som sklamaná, len si myslím, že v predajni sú príliš veľké vozíky vzhľadom k priestoru. Zákazníci si vzájomne prekážajú, a tým sa spomaľuje samotný nákup. Často radšej odchádzam, akoby som mala stáť v rade kvôli zápche s vozíkmi. Ďalšia vec je vykladanie tovaru. Palety po predajni tiež hatia priestor. Vhodnejšie by bolo gro tovaru vyložiť v noci." Zuzana

8. Primálo slovenských výrobkov

"Asi najhoršia skúsenosť, keď vidím ako v nemeckom obchode Slováci kupujú poľskú vodu, české mlieko, nemecké jogurty, rumunské sladkosti a do toho ešte hrá rádio Európa 2, to je nočná mora Slováka." Ondrej

9. Málo záchodov, málo lavičiek

"Vo vašej predajni je v rámci pánskeho WC k dispozícii len jedna kabínka. S ohľadom na počty zákazníkov je to nedostačujúce. A nie sú tu k dispozícii žiadne lavičky, kde si návštevník môže napríklad "upratať" svoj nákup, posadiť svoje dieťa či sám si odpočinúť." Alex

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí zákazníci však majú skutočne kuriózne požiadavky a očakávania

"Ani zaparkovať sa nedá pred obchodom, pretože 10 - 12 parkovacích miest je tam vždy prázdnych, a to kvôli namaľovanému vozíčku, ako by tam vozičkári chodili v skupinách." Lilla

"Dobrý deň, moja jediná výhrada týka rožkov. Klasický rožok na predajnej ploche má byť z vrchu chrumkavý, ale tie vaše sú, bohužiaľ, ako guma, a preto som vždy nútená kvôli nim navštíviť konkurenciu. A je to otravné, pretože je to zbytočná cesta navyše. Inak som s vami spokojná, rada k vám chodím a mám u vás veľa obľúbených vecí." Lucia

"Konkrétne sa to týka predajne v Topoľčanoch. Jedna predavačka v lahôdkach má už pri otvorení predajne napečené fornety, tá druhá, čo má službu tento týždeň, to v tom čase dáva iba do pece, a to nehovorím o kombinovanej platbe lístkami aj kartou pri pokladni. V inej predajni to ide a v tejto nie." Jana

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: 20 otravných hlášok personálu, ktoré už nahnevali každého zákazníka Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu