Český nájomný vrah Jiří Kajínek opustil brány väzenia len v máji a dnes už podpisuje svoje knihy na verejnej autogramiáde. Pred pár mesiacmi mu český prezident Miloš Zeman udelil milosť a odvtedy sa na Kajínkovi snažia zviesť viaceré firmy, ktoré ho využívajú pri svojej propagácii. Len pripomíname, že Kajínek bol odsúdený na doživotie za vraždu podnikateľa a jeho ochrankára, ktorú si uňho v roku 1993 objednal iný podnikateľ.

Nájomný vrah preslávil najmä zelené tričko značky Adidas, v ktorom vyšiel z väzenia. Len pár dní po jeho prepustení bolo na českej Heureke spojenie "adidas kajínek" medzi najhľadanejšími výrazmi a zvýšenie predaja týchto tričiek zaznamenali viaceré obchody s oblečením. Český bulvárny portál Blesk dokonca na Facebooku vyhlásil súťaž o KAJÍNKŮV NÁTĚLNÍK.
Zelené tričko využili vo svojej kampani aj České dráhy, ktoré k nemu pripísali nápis "I vy můžete sedět". Zákazníkov malo nalákať na kúpu lístku online, ku ktorému bola zadarmo aj miestenka.

Najnovšie sa vďaka Kajínkovi snaží zarobiť české kníhkupectvo Dobrovský.
V stredu 20. septembra zorganizovalo v Prahe udalosť Autogramiáda s Jiřím Kajínkem ke knize – Můj život bez mříží. V evente na Facebooku zatiaľ potvrdilo účasť 58 ľudí, 289 majú o udalosť záujem. Zrejme to však myslia ironicky - na nástenke udalosti sa objavili pobúrené reakcie aj vtipné komentáre.

Väčšina komentujúcich sa rozhodla kníhkupectvo bojkotovať a už v ňom nenakupovať.

A ďalší upozornili na to, že kníhkupectvo zrejme nemá morálne a etické zásady.

Zaujali však najmä vtipné komentáre ľudí, ktorí mali dôležité otázky:


Oslovili sme kníhkupectvo Dobrovský, prečo sa rozhodli zorganizovať túto autogramiádu. Podľa ich slov súhlasili s autogramiádou, ktorú im ponúklo vydavateľstvo knihy, čo je bežný postup. "Hlavným dôvodom je fakt, že kniha bola v predaji v rámci celej siete a je teda logické dať možnosť stretnúť sa s jej autorom," argumentuje kníhkupectvo.
Na otázku, či udalosť nepovažujú za nemorálnu či neetickú, odpovedali: "Udalosť je veľmi kontroverzná, ale nám neprislúcha rozhodovať, či zákazníkov zaujme alebo nie. Nech prídu ľudia, ktorých zaujíma a ostatní môžu využiť iné príležitosti." O bezpečnosť autogramiády sa neobávajú: "Na akcii bude určite mnoho návštevníkov a spravíme maximum, aby prebehla v pokojnom duchu."
