Slovenská firma HSH, ktorá sa špecializuje na výrobky z hydinového mäsa, by radšej mala ostať len pri hydine. Keď sa totiž snaží propagovať aj bravčové, dopadne to xenofóbne a rasisticky.
Vo štvrtok, 20. júla, zverejnila firma na svojom Facebooku tento pokus o vtip:

Pod príspevkom sa okamžite začali objavovať pobúrené komentáre, firma ho však po tom, čo sme ju kontaktovali, stiahla: "Post s bravčovým bôčikom sme aj napriek množstvu pozitívnych ohlasov a minimálnemu množstvu negatívnych ohlasov z našej stránky odstránili," povedala firma pre Fičí.
Firma reklamou narážala na fakt, že bravčové mäso je spájané najmä s islamom - moslimovia ho totiž nekonzumujú. Radikáli a teroristi sú pre firmu očividne rovnakí ako bežní vyznávači islamu.

A ako tento geniálny nápad vznikol?
"Máme zákazníkov ako zo židovskej, tak aj z moslimskej obce, a práve na jednom z našich stretnutí so zástupcami moslimskej obce túto vetu jeden z moslimov povedal ako vtip. Práve preto sme si dovolili aj takéto niečo uverejniť aj napriek faktu, že ide o veľmi chúlostivú tému," napísali nám.
Príspevok vraj nemal nikoho znevážiť alebo podporovať nenávisť voči rase, etniku či náboženskej skupine: "Mrzí nás, že to takto dopadlo, a sľubujeme, že v budúcnosti sa príspevkom na hrane vyhneme."
Post si všimla stránka Prečo ľuďom hrabe, na ktorej sa tiež objavili sarkastické a pobúrené komentáre.


