Josh Trank - Fantastická štvorka (2015)
Keď sa režisér Josh Trank púšťal do komiksového filmu Fantastická štvorka, už mal za sebou úspešný celovečerný film Kronika. Reboot Fantastickej štvorky však jeho kariére nepomohol.
Ešte pred tým, ako sa film dostal do kín, sa šírili klebety o nezhodách medzi Trankom a štúdiom 20th Century Fox, čo režisér potvrtdil aj v tweete, ktorý medzičasom zmazal: "Pred rokom som mal fantastickú verziu tohto filmu. A mala by skvelé recenzie. Pravdepodobne ju ale nikdy neuvidíte. Taká je skutočnosť," písalo sa v ňom. Z filmu sa stal obrovský prepadák, s ktorým neboli spokojní diváci, kritici ani samotný režisér, ktorý odvtedy nič ďalšie nenatočil.

Joel Schumacher - Batman a Robin (1997)
Na film plný neónových farieb a Batmana s bradavkami si určite pamätá každý komiksový fanúšik. George Clooney, ktorý vo filme stvárnil Batmana, sa nedávno zaň ospravedlnil.
Režisér Joel Schumacher tiež priznal, že závidí Christopherovi Nolanovi, že sa mu podarilo natačiť temnejšie a realistické filmy o Batmanovi. "Zúfalo som chcel urobiť Temného rytiera, ale štúdio to nechcelo a sú to ich peniaze a oni sú moji nadriadení," povedal Schumacher v rozhovore v roku 2011.

Steven Spielberg - Indiana Jones a Chrám skazy (1984)
Pre mnohých z nás sú filmy o Indianovi Jonesovi dobrodružnou klasikou z detstva, na ktorú nedáme dopustiť. Podľa režiséra Stevena Spielberga sa však druhý diel nepodaril tak, ako ho plánoval.
Film mal byť vraj oveľa menej temný, Spielberg aj jeho priateľ Lucas, ktorý film produkoval, však v tej dobe prechádzali rozvodmi, čo sa odrazilo aj na tóne filmu. Aj keď režisér hovorí, že si natáčanie neužil zďaleka tak, ako pri ostatných filmoch o Indym, považuje ho stále za dobrú skúsenosť, keďže počas neho stretol svoju budúcu manželku Kate Capshaw.

David Fincher - Votrelec 3 (1992)
Okolo prvého celovečerného filmu úspešného režiséra Davida Finchera panoval chaos ešte pred tým, ako sa vôbec začalo nakrúcanie. Obsadenie filmu sa menilo do poslednej chvíle a scenár nebol hotový ešte ani počas natáčania.
Fincher bol s filmom taký nespokojný, že odišiel skôr, než sa začala postprodukcia a doteraz ho neuvádza ani vo svojom životopise. Aj keď bola v roku 2003 vydaná špeciálna verzia filmu, ktorá mala bližšie k Fincherovej verzii, stále bol s výsledkom nespokojný. Odvtedy však má na konte veľa úspešných filmov, nad ktorými mal väčšiu kreatívnu kontrolu, ako napríklad Sedem, Klub bitkárov, Podivný prípad Benjamina Buttona či Stratené dievča.

Tony Kaye - Kult hákového kríža (1998)
Kult hákového kríža bol prvým celovečerným filmom Tonyho Kayea. Štúdiu New Line Cinema sa ale nepáčilo, ako chcel režisér film nastrihať.
Spolu s hviezdou filmu Edwardom Nortonom urobilo vlastnú verziu, ktorú aj vydalo. Kaye s touto upravenou verziou nebol vôbec spokojný a po vydaní filmu sa snažil dostať svoje meno preč z titulkov, s čím však nesúhlasila asociácia režisérov.

David Lynch - Duna (1984)
Lynch pristúpil na to, že zrežíruje adaptáciu kultového sci-fi románu Duna od Franka Herberta, aby mohol mať úplné kreatívnu kontrolu nad svojím ďalším projektom, ktorým bola budúca klasika Modrý zamat.
Štúdio však príliš zasahovalo do postprodukcie a Lynch nemal nad finálnou verziou filmu takú kontrolu, ako by chcel. Preto sa od neho dodneš dištancuje a dokonca požiadal štúdio, aby stiahlo jeho meno z niektorých verzií filmu.

Woody Allen - Annie Hall (1977), Hana a jej sestry (1986)
Annie Hall považujú mnohí za film, ktorý zadefinoval Allenovu kariéru. Vyhral štyri Oscary vrátane toho za najlepší film a režiséra, Allen s ním však nikdy nebol spokojný.
Výsledok je totiž veľmi odlišný od toho, čo mal režisér v pláne. Film mal pôvodne byť ešte oveľa experimentálnejší. Mal byť podľa neho o tom, čo sa deje v mužovej mysli, a diváci mali vidieť prúd jeho myšlienok. Keď však film urobil, bol nekoherentný a nikto nerozumel, o čo v ňom ide. Všetkých zaujímal len vzťah medzi Woodym a Diane Keaton, preto sa ho nakoniec rozhodol zredukovať na tento vzťah.

Komédia Hana a jej sestry od rovnakého režiséra vyhrala tri Oscary a je uznávaná ako najlepší Allenov film. Režisér ho však aj tak nemá rád. Podľa neho je to film, ktorý úplne pokazil, a nie je spokojný s jeho šťastným koncom.

Stanley Kubrick - Fear and Desire (1953)
Legendárny režisér nebol so svojim prvým celovečerným filmom vôbec spokojný. Považoval ho za neotesaný, amatérsky a nešikovný.
Kubrick dokonca poskupoval všetky originálne negatívny a dostupné kópie, aby ho už nikto nikdy neuvidel. Zostala len jedna kópia, ktorá sa nachádzala vo filmovom archíve George Eastman House. Kubrick zomrel v roku 1999, inak by určite nedovolil, aby ju v roku 2012 remastrovali a znovu vydali.


Kiefer Sutherland - Rivali (1999)
Ďalší z prípadov, keď režisér nemal kreatívnu kontrolu nad filmom. Kiefer režíroval len dva celovečerné filmy - Krvavý kšeft a Rivalov. Pri Rivaloch však natoľko nebol spokojný s postprodukicou, že požiadal o to, aby bol ako režisér uvedený Alan Smithee, čo je pseudonym, ktorý sa používal, keď bol režisérovi film "ukradnutý" štúdiom alebo producentmi a nechcel sa k nemu priznať.

Steven Soderbergh - Skryté zlo (1995)
Po úspešnom debute Sex, lži a video a režisér Steven Soderbergh v roku 1995 znovu spojil s hercom Peterom Gallagherom, aby spolu natočili remake noirového filmu Skryté zlo z roku 1949. Aj keď sa film kritikom páčil, nedosiahol komerčný úspech jeho prvotiny a sám režisér o ňom povedal, že bol nudný a chaotický. Taktiež priznal, že do filmu "nedal srdce".

zdroje: imdb.com, whatculture.com, nme.com
