Strávte chvíľu pred zrkadlom
Vyhnite sa: Grotesknému výzoru
Nacvičte si svoj prejav pred zrkadlom. Pozerajte sa na seba a rozprávajte. Možno vám to príde smiešne a nezmyselné, no takto môžete predísť tomu, aby ste vyzerali skutočne groteskne a neuvedomili ste si to. Jednoducho, to, ako vyzeráte a zniete, si všimnete sami a budete mať šancu to dopredu napraviť.
Buďte pokorní, no sebavedomí
Vyhnite sa: Prílišnej sebavedomosti či, naopak, utiahnutosti
To je presne spôsob prejavu, aký by ste mali dosiahnuť. Opýtajte sa seba, kto na vás dokáže urobiť väčší dojem. Ten, kto vám sebavedomo dokáže, že si verí a vie, alebo ten, kto sa chová ako truľo, ktorý ostane na rovnakom mieste, na ktoré ho položia? To je možno dobré pri pomocných a manuálnych prácach, no ak ašpirujete na vyššie pozície, pokúste sa o jemne asertívny prejav. Ten vám môže skutočne pomôcť.

Pripravte sa
Vyhnite sa: Neznalosti, preklepnite si svojho budúceho šéfa
Nenechajte sa zaskočiť otázkami, ktoré sa vás budú pýtať. Samozrejme, že sa nedá z ničoho nič naučiť reagovať pohotovo, niekto to vie, iní sú v tom stratení. Odbúrať stres vám pomôže aj to, ak sa pripravíte nie len na otázky, ktoré sa vás pravdepodobne váš budúci zamestnávateľ bude pýtať, ale aj naňho samotného. Skúste si ho nájsť na sociálnych sieťach, naštudovať si o ňom niečo. Ak budete mať aspoň malý prehľad o tom, s kým idete vlastne pohovor robiť, budete oveľa pokojnejší, pretože si uvedomíte, že nech je situácia akákoľvek, rozprávať sa budete s obyčajným človekom z mäsa a kostí.
Prvý dojem spravíte len raz
Vyhnite sa: Extravagantnosti a umelosti
Na prvý dojem máme len jednu šancu, preto je veľmi dôležité, ako si vás daný človek zapamätá. Dajte si záležať na tom, aby ste zvolili správne oblečenie. Nežiada sa od vás, aby ste prišli vyštafírovaní ako na ples. Musíte nájsť ten správny pomer elegancie a uvoľnenosti, aby ste nepôsobili príliš upäto, no ani flegmaticky. Na dosiahnutie uvoľneného looku sa môžete inšpirovať akýmkoľvek módnym časopisom. Dajte spovedajúcemu pocítiť, že ani slušné oblečenie vám nie je cudzie.

Poriadne artikulujte
Vyhnite sa: Zbytočným breptom, ktorým môžete pomocou našich rád veľmi ľahko predísť
Veľmi dôležitým prvkom vášho prejavu a jeho efektu na ľudí, ktorí vás počúvajú, je artikulácia. Ak si neveríte, urobte si jednoduché artikulačné cvičenia, ktoré vám pomôžu docieliť krásnu artikuláciu. Skúsiť si to môžete hneď teraz. Skúste rýchlo päťkrát za sebou povedať "BI-BE-BA-BO-BU" alebo "ČI-ČE-ČA-ČO-ČU". Ak ste to zvládli, môžete sa pokúsiť rozcvičiť si mimické svaly jednoduchým opakovaným širokým úsmevom.
Dajte si vodu, nie kávu
Vyhnite sa: Kávičke a sladkým nápojom
Rada nad zlato. Po prečítaní si to zapíšte do denníčka a pred každým pohovorom si túto radu pripomeňte. Ak si dáte pred pohovorom kávu, stane sa presne to, čo nechcete ani vy, ani váš potenciálny zamestnávateľ. Celý pohovor namiesto odpovedí premliaskate. Dajte si pred vstupom do miestnosti pár dúškov vody a tri cvičné nádychy.

Aj na dýchaní a sedení záleží
Vyhnite sa: Vyvaľovaniu sa v kresle, tým dojem nespravíte
Nie je jedno, ako sedíte a dýchate. Odporúčanie znie - do kresla sa nevyvaľte. Využite aktívny sed, ktorý okrem toho, že v ňom telo vyzerá pekne, vám pomôže s dýchaním. Ak sa naučíte jednoducho dýchať do bránice, nie len hrudníkovo, môžete sa vyhnúť defektným pauzám vo vašom prejave, ktoré môžu vyniknúť pri nadmernom strese.
Regulujte svoj smiech
Vyhnite sa: Zbytočným a trápnym výbuchom smiechu
Ten je v poriadku, ak sa nezačnete smiať ako kôň. Pokúste sa čo najviac obmedziť výbuchy smiechu. Okrem toho, že z vás spravia skôr grotesknú postavičku ako budúceho zamestnanca, vyhnete sa aj trápnemu pocitu, ktorý má tendenciu dostaviť sa hneď po výbuchu a znemožniť vyslovenie ďalšej vety.

Čo na to personálna manažérka?
Na to, čoho sa máme vyvarovať, a naopak, čím môžeme spraviť dojem, sme sa opýtali aj Silvie Matisovej, personálnej riaditeľky známej streetfoodovej prevádzky Orbis Street Food, ktorá spadá pod Orbis Institute: "Najčastejšie chyby sú nepripravenosť, vulgárnosť a klamanie," vraví Silvia.
Na druhej strane pri najímaní a hľadaní nových ľudí oceňuje bezprostrednosť reakcie a úprimnosť. Vlastnosti, na ktoré si posvieti každý zamestnávateľ, sú vraj jednoznačne spoľahlivosť a lojalita.
