Saba, Karibik – Juancho E. Yrausquin Airport
Letisko je výnimočné najkratšou pristávacou dráhou na svete. Jej celková dĺžka je len 400 metrov, a preto považujú letisko za jedno z najnebezpečnejších na pristávanie. Pristávacia plocha je navyše takmer na okraji útesu.

Lukla Khumbo, Nepal – Tenzing Hillary Airport
Najčastejšie ho využívajú návštevníci Mount Everestu. Pristávacie a odletové dráhy tiež nepatria medzi tie dlhšie a letisko je umiestnené v nadmorskej výške 2438 metrov. Nemá prakticky žiadne moderné prvky riadenia letovej prevádzky. Málo svetla a takisto málo elektrickej energie.

Hong Kong – Kai Tak Airport
Silný bočný vietor a okolité hory neposkytujú najlepšie podmienky na pristávanie. K tomu všetkému budovy, ktoré sú tesne pod lietadlom, pristávanie tiež neuľahčujú.
St. Maarten, Karibik – Princess Juliana International Airport
Najznámejšie letisko, z ktorého majú zážitok nielen tí, ktorí sedia v lietadle, ale najmä ľudia, ktorí dovolenkujú na pláži. Patrí medzi najrušnejšie letiská v Karibiku. Piloti musia najprv prekonať pláž, potom plot, cestu a nakoniec pristávajú na dráhe.
Pôvodne bolo postavené pre malé lietadlá, ktorým stačí malá pristávacia dráha. Dnes tam pristávajú aj lietadlá, ktoré potrebujú najmenej 2000 metrov, pričom dráha na tomto letisku má o približne 400 metrov menej.
Saint Bon Tarentaise, Francúzsko – Courchevel Airport
Letisko je situované pri lyžiarskom stredisku a jeho pristávacia plocha je dlhá iba 525 metrov. Samotná dráha má navyše sklon 18 %, takže pristávanie je hotovou zábavou. Na toto letisko sa dostane len zopár vyvolených, keďže na ňom pristávajú iba súkromné lietadlá.
Isle of Barra, Škótsko – Barra Airport
Na tomto malom ostrove sa pristáva priamo na pláži, na piesku. Pristáť je tu však možné iba vtedy, ak nie je príliš veľký príliv.
Tegucigalpa, Honduras – Toncontin International Airport
Počas zostupu na dráhu, ktorá sa nachádza v údolí, je vďaka hornatému terénu potrebné vykonať rýchly pokles výšky, aby tak mohol pilot správne nasmerovať lietadlo na dráhu. Kvôli horám a veterným podmienkam tak robia piloti zopár úprav na poslednú chvíľu, ktoré nie sú pre cestujúcich príjemné.
Gibraltar, Španielsko – Gibraltar International Airport
Na prvý pohľad nie je letisko ničím výnimočné. Cez pristávaciu dráhu vedie priamo hlavná cesta. Pri každom odlete a prílete sa tak musí doprava zastaviť a uvoľniť lietadlu cestu. Nehovoriac o tom, že dráha vedie ďalej priamo do prístavu.
Bhutan, Himaláje – Paro Airport
Iba ôsmi piloti sú oprávnení pristáť na tomto letisku. Nachádza sa 1500 metrov nad hladinou mora medzi strmými vrcholkami hôr Himalájí. Patrí medzi najťažšie a najnáročnejšie pristátia.
McMurdo Sound, Antarktída – Ice Runway Airport
Všetko pod pristávacou dráhou je zo snehu a ľadu. Preto musia pravidelne a dôsledne kontrolovať hladinu ľadu, aby sa pod váhou lietadla neprelomil alebo aby neostalo lietadlo uviaznuté v snehu. Piloti sa musia snažiť obmedziť tvrdé a ťažké pristávanie, aby do ľadu neklesli viac ako 25 centimetrov.

Spracované podľa: matadornetwork.com, wonderslist.com