Niektoré postavičky z reklám ostali len v našich spomienkach na detstvo, iné však kráčajú s dobou a vymýšľajú stále niečo nové. Napríklad komunikujú s fanúšikmi cez Facebook.
1. Zajačik z kúpeľne
Medzi najikonickejšie postavy nášho detstva patrí nepochybne aj zajačik Azuritko, ktorý ležal na uterákoch a v ruke držal aviváž. V roku 1994, keď sa reklama vysielala, sme všetci hebkého modrého zajaca chceli mať doma.
2. Fialová krava
To, čo znie na prvé počutie ako úplne šialený (a voči zvieraťu absolútne bezcitný) nápad, sa stalo kultovou záležitosťou. Fialová krava pasúca sa na alpských lúkach dáva, podľa reklamy, to najlepšie mlieko pre čokoládu a ešte k tomu aj pomáha zbližovať ľudí.
3. Nabúchaný upratovač
Zúfalá žena, ktorá sama nevie upratať, hľadá niekoho, kto by jej pomohol, keď zrazu na dvere zaklope animovaný holohlavý svalovec a vyčistí celý dom. Bizarná postavička menom Mr. Proper fičala v 90. rokoch až tak, že sa stala synonymom holohlavého vypracovaného chlapa.
4. Resanka
"Kamoška Resanka v tatkových topánkach. Kamoška Resanka z ničoho nemá strach." Tak nejako znela pesnička o postavičke z plnených croissantov, ktoré sme si kupovali v školskom bufete. Menom postavičky z reklamy sme neskôr volali všetky podobné sladkosti.

5. Klaun Ronald
Veselý klaun v žlto-červenej kombinéze a prúžkovanom tričku je známy po celom svete. Pre deti s koulrofóbiou (strachom z klaunov) bol však skôr nočnou morou. Napriek tomu sa stal klaun Ronald pevnou súčasťou detských párty v najslávnejšom fastfoode.
6. Prenesené šteniatka
Roztomilé šteniatka bíglov v reklame na Orange boli v istej dobe to najrozkošnejšie, čo ste mohli v reklame vidieť. Hoci išlo o reklamu na prenos neprevolaných minút, je možné, že to zvýšilo aj predaj bíglov.
7. Pišta Lakatoš
Serus bratm, sosidž of lavrs, kukance, medveďku Daj bratku... Pišta Lakatoš a jeho hlášky sú dnes už kultové. Pišta však nie je len obyčajnou postavičkou z reklamy, ale ako prvý na Slovensku usporiadal facebookový online kasting, prostredníctvom ktorého vyberal ľudí do jeho najnovšej reklamy na centofku od FunFónu. Kreslený čávo sa tak stal živým a cez dva live prenosy na Facebooku priamo komunikoval so svojimi fanúšikmi, ktorí nakoniec vybrali dvoch finalistov, ktorí budú prekreslení do Pištovej reklamy. Ak si sa nestihol zapojiť do živého pokecu s Pištom, tak si môžeš aspoň pozrieť, ako kasting vyzeral.
Tento článok vám priniesol FunFón od spoločnosti Orange Slovensko.
Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.