Logo fotoappky Instagram naozaj netreba predstavovať. Štýlový staromódny fotoaparát s farebnými pásikmi by dokázal identifikovať každý, kto so sociálnou sieťou niekedy prišiel do styku. Ikona je taká obľúbená, že je pre niektorých na zjedenie. Doslova.
Na pôvodné logo však teraz môžete definitívne zabudnúť. Instagram, ktorý patrí pod giganta Facebook, predstavil úplne nový dizajn, ktorý bude sprevádzať aj grafická úprava appky.
Oldschool dizajn nahradil minimalizmus - fotoaparát vytvorený z bielych čiar na pozadí vyplnenom gradientom. Zmena je podobná, ako keď Apple v roku 2013 upravil v mobilnom operačnom systéme iOS platické ikony a prostredie na graficky čisté ikony a pozadia.


V Instagrame prejde zmenou aj prostredie aplikácie, ktoré bude po novom tiež jednoduchšie a celé v čierno-bielom.

Podľa prvých reakcií sa používateľom páči redesign appky, ale nová ikona veľa fanúšikov nemá.
“Pozerám sa na obrazovku updateu aplikácie, ako keby som upgradeom zabíjal starého priateľa,” napísal medzi komentármi na Facebooku stránky The Verge jeden z kritikov. Podľa iných logo vyzerá lacno a gradient vyzeral zle už vo Worde pred dvadsiatimi rokmi. Počet pozitívnych komentárov sa dá zrátať na prstoch.
Zmena loga je vždy citlivá vec, najmä ak je takáto radikálna. Shitstorm zažil pri redizajne Uber, ktorého logo predstavené vo februári v ničom nepripomína názov firmy.

Niekedy však firmy zákazníkov počúvajú. V roku 2010 módna značka Gap predstavila novú podobu loga, ktorá sa taktiež vydala cestou minimalizmu. Po veľkej kritike však nakoniec od toho upustila.
