Facebook funguje ako veľký zoznam kontaktov, ale zároveň aj ako osobná čítačka správ a názorov, ktoré v novinách nenájdeš. Jeho obrovskou výhodou je, že si môžeš vybrať, koho a čo vlastne chceš sledovať. A tiež koho a čo vo svojom newsfeede nechceš. Rovnako sa aj ostatní môžu rozhodnúť, či tam chcú alebo nechcú teba.
Toto sú najčastejšie dôvody, prečo ľudia môžu zrušiť priateľstvo s tebou na Facebooku:
1. Ak spamuješ
Keď každý deň pridáš 15 príspevkov, zdieľaš všetky srandičky a motivačné citáty, ktoré vidíš na svojej nástenke, a denne uverejníš 7 fotiek, nečuduj sa, že to tvojich známych prestane baviť.
2. Politika
Rozdielne politické názory nemusia začať hádku len na vašich rodinných stretnutiach. Ak sociálnu sieť zahlcuješ svojimi (radikálnymi) politickými názormi či konšpiračnými teóriami, ktoré neváhaš plamenne a neoblomne brániť, tvojich známych to môže unaviť natoľko, že si ťa skrátka zmažú. Toto konanie je podľa vedcov dokonca novým typom politického gesta.

3. Koniec vzťahu
Ak si sa s niekým rozišiel, je veľká šanca, že ťa nebude chcieť mať ani na Facebooku. Buď z hnevu, alebo z bolesti. Čo oko nevidí, srdce nebolí. So vzťahom možno tiež odídu aj niektorí z kamarátov toho druhého.

4. Tí, ktorých si odmietol
Ak sa niekto snažil o tvoju priazeň, no ty si city neopätoval, mohla mu/jej dojsť trpezlivosť a svoj neúspech radšej zahladil pretrhnutím kontaktu.

5. Žiarlivosť
Možno si tŕňom v oku oficiálnej polovičke objektu tvojho záujmu. Tá neváha a donúti svoju lásku vymazať si ťa. Alebo to spraví sama.
6. Ak si príliš motivačný
Cvičenie, behanie, motivačné citáty, zdravé recepty, životné tipy... Raz za čas nie sú zlé, ale niekedy je lepšie, ak tými vecami viac žiješ, ako o nich informuješ ostatných, ktorých to skôr otravuje.
7. Ak si príliš mamička
Deti sú rozkošné a často aj vtipné. Ale naozaj si myslíš, že väčšinu tvojich známych zaujíma priebeh každého dňa tvojho drobca ilustrovaný množstvom fotiek? Ani to dieťa ti za to v budúcnosti nebude vďačné.

8. Ak si až po uši v láske
Ak láska vyjde, je to krásna vec. A ľudia vám to radi doprajú. No nie v prípade, ak sa budú musieť každý deň pozerať na vaše zamilované fotky a romantické vyznania. O to trápnejšie to potom bude, ak sa rozídete. Skúste si teda vzťah pestovať radšej medzi vami dvoma, ako lásku demonštrovať pred publikom na sociálnych sieťach.
9. Ak sa správaš úplne inak ako v realite
Medzi ľuďmi si utiahnutý introvert, no za počítačom sa meníš na rozšafného bonvivána a žiadna diskusia bez teba nie je kompletná. Nie každý môže túto ,,schizofréniu" pochopiť a sú ľudia, ktorí pretvárku neznesú.

10. Ak si obchodník
Je fajn dať vedieť o svojom podnikaní aj známym na Facebooku. Ale ak ich neustále bombarduješ reklamou a „exkluzívnymi“ ponukami, využijú ad-block možnosť a vyhodia si ťa preč.

11. Čistka priveľa priateľov
Niektorí ľudia občas dostanú pocit, že majú na Facebooku priveľa priateľov a jednoducho si potrebujú vymazať niekoľko ľudí. Aj to často okázalo demonštrujú statusmi o tejto bohumilej aktivite, ale tie už možno neuvidíš, lebo si skrátka preč.

12. Strata reálneho kontaktu
Do tejto skupiny patria dávne spojenia ako spolužiaci zo základnej školy či kamaráti kamarátov, s ktorými sa už ani na ulici nepozdravíte a nemáte si čo povedať.

13. Nezáujem
Niekoho jednoducho nezaujímaš. Zmier sa s tým.

Možno sa však medzi týmito ľuďmi nájdu kontakty, ktoré sú síce otravné, no ešte sa ti niekedy môžu zísť. Aj v tomto prípade sa však našťastie dá nájsť jednoduché riešenie problému.
1. Môžeš zrušiť sledovanie osoby
Ostanete priateľmi, ale nebudú sa ti zobrazovať v novinkách.
2. Skryť všetko od stránky
To isté môžeš spraviť aj so stránkami, ak ich z nejakého dôvodu nechceš odlajknúť.

3. Zoznamy priateľov
Ľudí si môžeš zaradiť do rôznych skupín. Napríklad tých najlepších kamarátov označíš ako blízkych priateľov a ich príspevky sa ti následne budú zobrazovať prioritne.
4. Sledovanie
Ak sa s niekým nechceš alebo nemôžeš spriateliť, no zaujímajú ťa jeho príspevky, môžeš sledovať to, čo bude zdieľať verejne. Ak povolí túto možnosť, máš šancu začať ho sledovať. Je to dobrá možnosť napríklad v prípade verejne známych osôb či vplyvných ľudí v tvojom odbore.