Populárna americká sieť kaviarní Starbucks bude už aj na Slovensku. Majiteľ licencie už hľadá zamestnancov prvých kaviarní v Bratislave. Správa Slovákov delí na dve skupiny – tých, ktorí sú z príchodu značky nadšení a tých, ktorých to skôr naštvalo.
Prečo ľudia milujú Starbucks?
1. „Exotická“ značka
Hlavne u Slovákov sa Starbucks spája s niečím exotickým, čo u nás doma nie je. V každej destinácii, kde Starbucks je, tak tam zájdu, lebo doma ho nemáme. Zatiaľ.
2. Piješ Starbucks = si cool
Starbucks je iPhonom medzi kaviarňami a v drvivej väčšine amerických filmov ide niekto po ulici so Starbucks pohárom. Na Instagrame zasa nájdeš viac ako 20 miliónov fotiek pod #starbucks . Tak to musí byť cool!
3. Široký sortiment
Sójové či nízkotučné latté, bezlaktózové capuccino, sezónne nápoje a všetko v troch veľkostiach. To je niečo, čo tu pred vznikom „hipsterských“ kaviarní nebolo. Ponuka Starbucksu bola vo väčšine miest oveľa širšia než v iných kaviarňach.

4. Mená na pohároch
Svet nikdy neprestane baviť, nechať si na pohár napísať vymyslené meno a potom si ho fotiť. Alebo nadiktovať to svoje a smiať sa na tom, ako ho personál skomolí.

5. Kvalitná káva
Starbucks má kvalitnú kávu a ak si dáš aj obyčajné espresso, bude ti chutiť. Hoci netvrdíme, že je to najlepšia káva na svete.

6. Suveníry
Merchendise Starbucksu je veľmi populárny. Napríklad poháre s dominantami mesta, v ktorom ho kupuješ, sú veľmi obľúbeným suvenírom.
7. Koláče, sendviče atď.
Vždy sa dá vybrať aj z niekoľkých druhov cheesecakov, sušienok, muffinov, plnených croissantov a iných rýchlych dobrôt, ktoré si môžeš dať ku káve.
8. Wifi
Wifi v Starbuckse vždy funguje, aj keď sa musíš registrovať. Ak ideš niekam do zahraničia a potrebuješ si pozrieť Facebook, tak najčastejšie skončíš v Starbuckse alebo v McDonalde.
9. Vieš, do čoho ideš
Najmä v Amerike ľudia chodia do Starbucksu, lebo je to také známe, že vždy vedia, do čoho idú a nebudú riskovať, že dostanú zlú kávu.
10. Tovar, služby a pridaná hodnota
Podľa manažéra Petra Baskervilla, popularita Starbucksu spočíva v dobrej kombinácii viacerých faktorov. Starbucks ponúka dobrú kávu, služby na úrovni (napr. klimatizované kaviarne, fungujúcu Wi-fi, dobrých čašníkov a pod.) a ešte niečo naviac. Napríklad to, že ide o známu značku, sieť predajní je hustá, vždy nájdeš nejakú predajňu blízko a máš si kde sadnúť.
Prečo Starbucks ľudia nenávidia?
1. Lebo pijú zásadne turka doma alebo v staničnom bufete.

2. Lebo tvrdia, že káva v Starbuckse je predražená, a že zo zásady za ňu nedajú 3,90 eura.
3. Lebo bojujú proti konzumnému spôsobu života či globalizácii a Starbucks je pre nich synonymom oboch týchto pojmov.

4. Tvrdia, že silný reťazec zabíja malé kaviarne.
5. Nepijú kávu.

6. Alebo im nápoje v Starbuckse naozaj nechutia.
7. Lebo si myslia, že fotiť sa s pohármi so zelenou sirénou a menom je ozaj choré.
8. Lebo sa im atmosféra v kaviarňach zdá neosobná.
9. Lebo sú všade.
10. Lebo v ňom nikdy neboli.